At our best behavior

Hemma igen

Kategori: Personligt

Nu är jag tillbaka hemma. Kom igår kväll efter softa dagar. Tåget var "bara" 45 minuter försenat. Det snöade ju... 

Julen fortlöpte utan något särskilt att orda om. Rundresande för att träffa alla, en hel del mat och ännu mera choklad. Vi bytte julklappar med Pojkväns familj men inte med min. Det har faktiskt varit så skönt att inte hetsa runt och handla presenter till alla. Sen fick jag ändå ett skidställ av min mamma. Hon hade skickat efter ett som var nästan för litet, så nu var hon jättenöjd att hon kan beställa ett nytt fast det andra också kommer till användning.
Såklart var vi ett kompisgäng som gick på Annandagsbalen, det har vi gjort varje år ganska länge. Men nu sa vi att det här fick bli det sista året. Vi har blivit för gamla!

Annars har jag mest hängt med familjen, och tagit det lugnt. Saknar verkligen djuren när jag bor i Stockholm. De hemma hos mamma och pappa är så roliga, främst i sina matvanor:
Min underbara häst som nu är pensionerad är helt tokig i Mentos med mintsmak. Jordgubbssmak funkade också i brist på annat.
Katten sitter alltid med vid bordet, på kökssoffan. Han tigger inte, men om han får för lite uppmärksamhet lägger han upp en tass på bordskanten, bara så man inte glömmer bort honom. För sen när vi ätit färdigt ställer vi ned en tallrik med rester på golvet. Oftast äter han bara upp såsen. En dag åt vi köttfärsbiffar, han slickade av såsen av dem. I den vanliga kattmaten äter han upp de hårda kulor som är gröna först av allt. De innerhåller ärtor.

Nu är det ändå skönt att vara hemma. Dock vaknade jag med feber imorse. 38.5. Gudars vad dåligt man mår, av lite feber liksom. Efter några tabletter är jag på benen iallafall. Utsikterna för nyårsfirande på den fest vi egentligen skulle gått verkar väl inte så lovande. Har planerat att bara äta en tre-rätters hemma istället. Men jag tänker ha en fin klänning hursomhelst.
Det enda som är bra är att man faktiskt får titta på hur många Vänner-avsnitt man vill på DVD när man är sjuk...
Och nu kom snuffiga Pojkvän precis hem efter att ha handlat lite. Han har verkligen ingeting till övers för kvällstidningar och skavllerblaskor. Men gissa vad han hade köpt till mig. En Expressen Fredag.

KOMMENTARER:

  • sara säger:
    2005-12-30 | 16:27:06
    Bloggadress: http://hedgehog.webblogg.se

    Åh, krya på dig fort!! =)

  • Maz säger:
    2005-12-31 | 03:48:50
    Bloggadress: http://www.budera.se

    Tänkte bara tipsa er tjejer om en ny auktionsida på nätet www.budera.se
    Tipsa gärna fler!

    Gott nytt år!

    /Max

  • Sofie säger:
    2005-12-31 | 15:56:50
    Bloggadress: http://sofiesdagar.webblogg.se

    Välkommen tillbaka - Och gott nytt!!!! *pang pang*

  • Jenny säger:
    2005-12-31 | 17:41:41

    Kul att du är tillbaka.
    Gott Nytt år på dig.

Kommentera inlägget här: