At our best behavior

"Sparat" 4000 på en mönstrad klänning

Kategori: Nytt i garderoben

Bättre runda på stan idag. En del snyggt, men inte helt plånboksvänligt. Skindeep, Mrs H, Natalie Schuterman och Domain.  Roliga märken och a lot för en mönster-junkie sammanfattar bra. Men lite blekt utbud hos Natalie just nu. Drog lite i Issa-klänningarna hos Domain. Kär i flera av mönstren. Men fyra och nio har inte jag att hosta upp för en klänning.

Gled in på Coctail (Kookai/Oasis) och ser... en mönstrad klänning... lite plåttrigt mönster i många färger precis som Issa-klänningarna har. Väldigt "jag". Den är brun med nåt vitt, typ blåbär och gröna blad. Knyt i ryggen, fin omlottringning, 5-6 knappar på manchetterna. Bomullstrikå och inte nån silke iofs. Men fyra tusen billigare och följaktligen ett FYND. (899 kronor tycker inte jag är ett fynd egentligen men att se en för 4900 precis innan talade till dennas fördel.) Update: bomullstrikå tar jag tillbaka, det var 95 % viskos/5% elastan... och "blåbären" är mycket mindre i verkligheten än på bilden, knepigt.

Såg även flera finfina koftor hos Karen Millen. Nån randig. Alla med små fickor. Men de kostade 1300kr.

Orkade leta lite och hittade en bild på klänningen på oasis hemsida. Jag tycker inte att bilden gör klänningen rättvisa dock. Tror att den är en keeper!?
23226-167

KOMMENTARER:

  • Hilda säger:
    2005-11-05 | 14:23:54
    Bloggadress: http://livingforfashion.webblogg.se

    Jättesnygg!

  • Sara säger:
    2005-11-05 | 17:20:08
    Bloggadress: http://www.sol.blogg.se

    Den var verkligen fin. Jag blir jättesugen på att shoppa när jag ser att andra hittar så fina saker!

  • Tess säger:
    2005-11-07 | 09:48:28
    Bloggadress: http://dorba.webblogg.se/

    Grymt snygg!

  • Anonym säger:
    2005-11-07 | 10:21:39

    ser mer ut som upp-och-ner-vända vindruvsklasar, men den är jättefin!

  • Tilda säger:
    2005-11-07 | 10:39:16

    I know! Men på klänningen IRL ser det ut som blåbär...

  • emma säger:
    2005-11-07 | 19:56:49

    hur fin som helst!! kommer nog själv gå och dra i den litegrann... ;)

  • sigrid säger:
    2005-11-12 | 21:37:22
    Bloggadress: http://www.sigrid.webblogg.se

    gosh så söt

Kommentera inlägget här: