At our best behavior

Jag är så glad, tralalalala!

Kategori: Jobb

Men visst fick jag åka till stan och köpa mera grejer även idag. Ganska stressig dag och det var lite halvjobbig stämning i studion stundtals. Gick hemifrån 07.40 och kom innanför dörren drygt tolv timmar senare. Inte nån knasigt lång dag, men väldigt intensiv! 
Som sagt, det behövdes nya plagg även idag. Fast vi hade två klädstänger från början...
Men efter alla returer vi ska göra imorgon så kommer vi ändå vara inom budget. Bra jobbat säger jag!

Roligt. Hon som stylar fast vi är där lade ut vad hon ville att vi skulle plåta (bara jeans) och sen när vi är nästan klara och hon kommer tillbaka från nåt möte hon varit iväg på så säger människan, nej det där blev tråkigt, för mycket jeans. Hallå liksom! Så har det varit hela tiden. Hon kan inte bestämma sig. Och det är hon som bestämmer.  : )

Jag fick lift med den kanontrevlige fotografens taxi åt rätt håll hemåt. Då berättade han att han tycker att jag är lugn och trevlig och gör ett bra jobb.  Han sa även att stylisten litar på mig och är nöjd, och till och med den här stirriga AD'n tyckte att jag verkar vara en bra tjej. Då blev jag så himla glad! De gånger någon gett positiv respons eller ens någon riktig respons alls kan jag räkna på en hand. Han gav mig numret till en annan stylist som han också skulle rekommendera mig till. Fatta!! Kanske inte ens behöver söka nytt extrajobb utan kan få jobba med det här hela tiden. Nu rullar det nog igång kan man hoppas. Efter ett år. Det är roligt på riktigt.

KOMMENTARER:

  • Anna säger:
    2005-09-08 | 12:59:40

    Va kul att du fick så bra respons!! Hur har du fått ditt jobb från början? Jag ligger i startgroparna för att slå mig in i modesverige =) Att assa eller bara vara praktikant hade varit kanon. Har bara några få kontakter men vet inte riktigt hur jag ska formulera min ansökan. Har du några tips? Tack för en underhållande blogg.

  • Anna säger:
    2005-09-08 | 13:00:12

    Fel mailadress. Nu rätt.

  • Tilda säger:
    2005-09-08 | 19:26:35

    Kul att du gillar min blogg. Ska nog formulera ett inlägg om hur jag började, för det är flera som har frågat. Snart. Måste dammsuga först. Lillasyster kommer på besök över helgen.

Kommentera inlägget här: