At our best behavior

Produktlista

Kategori: Produkter

Lipglossbitchs lista från början, men jag läste den hos Hedgehog-Sara som vill se flera listor. Jag måste nog fylla i den bara för att jag är så extremt olyxig... Det ska ju vara en "Best of", men eftersom jag inte är någon sminkjunkie som har koll så jag listar det jag använder och tycker funkar.

"-" betyder att jag i princip aldrig använder det.

Ska nog gå till Co/Stockholm nån dag när jag känner mig rik, det på min lista som är någorlunda lyxigt har jag köpt där, pga att deras butikschef är en väldigt bra säljare.
 
Rengöring: Tvål och vatten
Ansiktsvatten: -
Ansiktsskrubb: -
Ögonmakeup remover: Tvål och vatten. Funkar bäst, att gnugga försiktigt med fingrarna tycker jag är det enda som får bort marcaran. Har från Nivea som ska ta bort vattnefast mascara men tycker att den och även andra lämnar massa rester. Funderar på att prova H&M's egna ta-bort-servetter. Nåt bra??
Dagkräm: Nivea All Day Aqua, men den gör att man svettas så konstigt som jag aldrig gör annars.
Nattkräm: Nivea Regenerating Night Cream.
Ögonkräm: -
Allroundkräm: För läppar och nagelband - Laura Mercier lip silk som jag nämnt tidigare eller Idomin.

Foundation: Max Factor hyper smooth (snart slut, ska köpa ny. Vad är bäst?)
Concealer: använder sällan men har en ok från Make up Store
Löst puder: -
Fast puder: Isadora, är en blekfis så jag har typ det ljusaste.
Rouge: använder Isadoras hårda puder i Olivebeige Mist. Då blir det bäst. Har även Laura Mercier i Opera som är fint i teorin men känns konstigt i praktiken.
Bronzing: -

Mascara: Nivea Lash Designer
Eyeliner: -
Kajal: Lancome, har en brun penna som egentligen är till ögonbrynen köpt för 100 år sedan, men den ger den perfekta mörkbruna färgen sm ser svart ut men inte blir lika hård som svart.
Ögonskugga: Make up Store

Läppglans: massa olika som används sporadiskt
Läppbalsam: Laura Mercier Lip Silk
Läppstift: använder sällan läppstift men gillar mitt Stephane Marais, det är matt och snyggt
Läppenna: -
"Plumper": never! orkar inte med den jobbiga känslan

Doft: London av Paul Smith, men Laura av Laura Biagiotti är en favorit som håller
Mjuk av: Just nu, Oliv Naturel

KOMMENTARER:

  • Chi-ching säger:
    2005-09-28 | 21:49:04

    Åh herregu SÅÅÅÅÅ skönt att slippa det vanliga snobb-skrytet på den här typen av listor... typ: "Å SJÄLVKLART köper jag bara specialimporterat källvatten från klippiga bergen för att spola i toan, och allt till det facila priset 1000000000000 kr/cl. Ett fynd! Tja vad kan jag säga, sån EEEEE ju jag bara....stil och klass all over". Urk. Jag har blivit så trött på vissa modebloggar utan någon distans alls och där precis ALLTING på ett hysteriskt sätt ska representera någon slags branding av den egna personen. Slappna av liksom. Kul med mode och smink? Ja! Men det behöver inte tas på sånt jäkla allvar jämt.

    Jaja...bra lista hur som helst :)

  • anna säger:
    2005-09-29 | 07:08:39
    Bloggadress: http://annawii.webblogg.se/

    haha vi är ganska lika, båda ancvänder bra budgetprodukter. alla andra verkar använda endast svindyra saker.

  • Julia säger:
    2005-09-29 | 09:11:20

    Håller med föregående inlägg, skönt med någon som vågar vara prestigelös! Kan verkligen tipsa om Faces foundation. Den smälter in i huden så att man inte ser spacklad ut och man får ett jämnt resultat. Budget, nja.. 225 kronor tror jag att jag gav sist, men det är den värd!

  • Marajja säger:
    2005-09-29 | 16:59:13
    Bloggadress: http://www.marajja.blogg.se

    Precis sådär skulle min lista se ut. Orkar därför inte ens göra nån...
    Apoteket är min skönhetsbutik....
    Roligare att handla kläder! :)

  • Brita säger:
    2005-09-29 | 19:53:53
    Bloggadress: http://oldirtybrita.blogspot.com

    Tur du har som kan nöja dig med tvål och vatten. Själv får jag svåra men av sådan behandling, straaam hud som kliar med finnar på. Då måste man tyvärr vända sig till good ol' Dr Hauschka eller dylikt. Kan kosta en slant extra men slipper jag tonårshyn är det värt det.

    Vad gäller foundation måste jag tipsa om Biotherms Light! Den heter så, med utropstecken. Som namnet hintar är den lätt lätt och alla brukar kommentera min naturligt (yeah right) fina hy när jag har den.

  • Polly säger:
    2005-10-02 | 21:25:05
    Bloggadress: http://pollys.webblogg.se/

    Nämen titta. Du är ju i snudd på nästan lika risigt skick som jag själv! :-) Härligt!!

Kommentera inlägget här: