At our best behavior

Rapport, tvätt av Cheap Monday-jeansen

Kategori: Mode

OK. Kan rapportera hur det gick med tvätten av min CM-jeans.
Målet med tvätten uppnåddes. De färgar inte av sig på händerna (och annat) alls på samma sätt som förut. Men. Även fast jag drog i dem på bredden jättemycket när de var blöta har de krymt hur mycket som helst. Slet av en hälla när jag drog på mig dem...! Jag kommer nog kunna gå ut dem igen, det går ju att knäppa knappen och så, men de är verkligen inte bekväma. Hoppas verkligen att jag står ut att ha dem så att de blir sköna till slut. Färgen är ju så bra.
Glömde dra i dem på längden så nu är de kraftigt kortare, men det kommer inte göra något eftersom det är jobbigt när det knölar sig i stövlarna.

KOMMENTARER:

  • Julia säger:
    2005-09-11 | 21:00:55
    Bloggadress: http://obsession.blogg.se

    Cheap monday tappar färgen som få! men vad menas med popprygg? förklara;)

  • Tilda säger:
    2005-09-11 | 22:42:04

    Begreppet "Poprygg" togs upp av Dn på stan för någon månad sedan och kommer från början från serien Rocky. Hans Maja förklarar det såhär:
    "Det är när svanken är tjock som en mage och bara väller ut ur brallorna! Poptjejer brukar accentuera den med små t-shirts!"

  • Lissy säger:
    2005-09-12 | 10:52:04

    "... fast jag drog i dem på bredden jättemycket när de var blöta har de krymt hur mycket som helst. Slet av en hälla när jag drog på mig dem..."

    Måste bara meddela att EXAKT samma sak hände mig! Drog mig in i det sista för att över huvud taget tvätta mina mörkmörkblåa CM, men de färgade av sig som 17 så till slut var jag tvungen... Så jag tvättade dem, och de krympte till ca storlek 25 (jag har väl 29 tror jag) och jag slet av en hälla när jag satte på mig dem... Nu har jag lyckats töja ut dem, men vad som har hänt är att sömmarna har börjat spricka i sidorna och i rumpregionen! Sömmarna ser ut som vita linjer eftersom tyget är så spänt där. Varning med andra ord! Jag tycker du ska gå tillbaka med skiten... ;)

    /Lissy

  • Johanna säger:
    2005-09-12 | 13:20:59
    Bloggadress: http://www.fashionista.se

    Hur länge hade du haft dem innan du tvättade? Jag har nämligen också två par som jag gärna skulle vilja tvätta - faktiskt för att jag tycker att de börjar bli för stora men samtidigt så sa tjejen i kassan att jag skulle vänta några månader och så länge har jag ju inte haft dem ännu. Det ena paret färgar dessutom av sig galet mycket och det är så trist att bara kunna ha svarta överdelar till.

  • Tilda säger:
    2005-09-12 | 13:27:55
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se/

    Jag hade inte använt dem så mycket, absolut inte gått ut dem nån storlek. Därför sköljde jag dem bara i kallt vatten i handfatet. Men de drog ju som sagt ihop sig ändå. Hade nog krympt till bäbisbyxor om jag tvättat dem vanligt.

    Min pojkvän har de gråsvarta som fortfarande är bra efter några tvättar. Men han hade dom på gränsen till äckligt länge innan han tvättade dem första gången.

  • stina säger:
    2005-09-12 | 14:50:44

    Då måste jag bara tillägga att de stup som H&M säljer för samma penning uppför sig som vanliga jeans ska. Dvs färgar inte av sig, krymper inte, är lika efter flera tvättar. Verkar som cheap monday verkligen är cheap, tråkigt som fan för dom är ju snygga att se på iaf.

  • Hannah säger:
    2005-09-20 | 17:51:03

    Jag ska in till stockholm på lördag och skaffa svarta cheap monday jeans. Nu har jag läst era insändare och undrar om jag verkligen ska köpa dem? Menar ni att dem krymper och färgar av sig? Och varför vänta så länge med att tvätta dem? ( :s )

  • Sofia säger:
    2005-09-20 | 21:54:19

    Jag har två par CM själv och ett par har faktiskt betett sig riktigt bra, håller fortfarande formen o.s.v. Mitt andra par däremot har också börjat tömmas ut i sömmarna, illa! Har jag blivit så tjock mån tro? Nä, att handla CM verkar vara lite av ett lotteri. Men jag känner att jag har tur nu till lönen kommer och ska därför inhandla ett par svarta med dragkedjor på bakfickorna. :)

  • Sofia säger:
    2005-09-20 | 21:56:12

    Skriver ju som en kratta, menar såklart TÖJAS ut i sömmarna...

  • Cassandra säger:
    2005-09-23 | 16:31:50

    Jag har också planerat att köpa CM-brallsen , men om det är så dålig kvalité så undrar jag .. men jag har hört att CM är av rådenim och ska därför tvättas tp max 3 ggr första året ! Urk ?! Och att man skulle frysa dem för att inte det ska komma bakterier.. De är liksom så apsnygga , men om man inte kan tvätta skrället känns det ju inget kul :( Speciellt inte när de börjar töjas ...

  • Anna säger:
    2005-10-10 | 23:49:26
    Bloggadress: http://syo.webblogg.se

    Hm...ja nu börjar jag tveka med...har redan väntat för länge med att köpa ett par, men nu vet jag inte. Hade tänkt att köpa först et par blåa och sen zipper. Men att de blåa färgar av sig låter ju inte så kul. Inte heller om det är så att de krymper sjukt mycket, för jag har hört att de tänjer sig jävligt mycket på kort til o då vill man ju kunna tvätta dem så att de krymper lite men inte fyra storlekar!

  • Emmelie säger:
    2005-11-03 | 23:10:07

    Jag har fyra par cheap monday (!)... iallafall, har tvättat alla utom dom svarta och dom har inte krymp alls. men så tvättande jag inte så varmt heller. hade jag kör dom på över 40 grader hade jag nog aldrig fått på mig dom...
    men man ska nog vänta ett tag med att tvätta dom, det gäller egentligen alla jeans. det blir snyggare slitning på jeansen då nämligen ;)

  • Tilda säger:
    2005-11-05 | 15:09:46

    Emmelie: Jag tvättade dem inte varmt, inte ens i maskin. Jag sköljde dem bara i kallvatten.

    Som jag sagt tidigare, min pojkvän har ett par gråsvarta som är jättebra. Börjar bli för slitna nu istället. Jag kommer inte ens gå in mina... Han har kritstrecksrandiga och mörkblå nu också. Får se hur det går med hans blå, om de blir ingångna och sköna som de svarta.

Kommentera inlägget här: