At our best behavior

Snart ska vi köa igen...

Kategori: Mode

Men den här gången är det Topshop som är butiken det gäller, inte H&M. De har gjort en kollektion i samarbete med Celia Birtwell, "textile-print icon", enligt brittiska tidningen Evening Standard. Hon var gift med designern Ossie Clark, och tillsammans skapade de unika plagg. Första kollektionen gjorde de 1966 och en bit in på 70-talet var de riktigt stora. Nu har man alltså återanvänt vissa av hennes fantastiska mönster.

Eftersom jag är en mönsterjunkie skapar kollektionen kraftig "måste-ha" hos mig. Exempel nedan:

                                  klicka för att se större

Kollektionen sålde slut på 6 minuter i butiken på Oxford Circus i London. Med viss modifikation som alltid, det kom in en leverans till under dagen. Men två kvinnor slet isär en klänning på mitten i sin kamp om att vinna plagget.
Jag trodde att det skulle dröja tills november innan jag utsatte mig för hysteriska kvinnor igen, men jag hade antagligen fel. I slutet av maj/början av juni kommer kollektionen till Sverige.
Funderade på att inte blogga nåt om det här... men gissar att vi kommer läsa om det lite varstans inom en snar framtid.
Vi ses i kön!

Läs mera om Celia för Topshop och om rushen. Och på Topshops hemsida såklart. V&A museum i London hade 2003-2004 en utställning om Ossie Clark, och Celia Birtwell. Det finns en hemsida särskilt för utställningen, med en hel del bilder. Kolla in!

KOMMENTARER:

  • emma säger:
    2006-05-10 | 12:38:35
    Bloggadress: http://duvetvem.blogg.se

    Vilka fantastiska mönster! Jättesöta, men jag tror inte att jag tar risken att bli mördad i en klädaffär... Närå, skoja bara:)

  • Bohemica säger:
    2006-05-10 | 17:41:31
    Bloggadress: http://bohemica.blogg.se

    Åhh vilka fina, geez! :)

  • Tilda säger:
    2006-05-10 | 18:08:37
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se

    Emma: ;) jag ska chansa!
    Bohemica: I know! Verkligen geez! :)

Kommentera inlägget här: