At our best behavior

Allt låter "mera" på engelska

Kategori: Personligt

Nu är jag fullmatad med kunskap om kassaprogrammet, eller butiksdatasystemet för att vara korrekt. Skumt att vara på kurs i sin gamla stad. Såna som jag var ytligt bekant med när jag var "ung" jobbade ju där, visade sig att jag nog måste ha pratat med en av dem på supporten utan att veta att det var han...

Inatt har jag sovit typ elva timmar. Det är så himla tyst på landet så man sover som en sten. Har pussat på min häst. Och Pojkvän kom med tåget i förmiddags så jag har pussat på honom också. Men nu kände jag bloggabstinensen så jag fick åka till stan och låna lillasysters dator. Bara lite... Sen ska jag ut till tystnaden på landet igen. Middag med hela familjen, och pojkvänner, som ju iofs är familjen, ikväll. Mysigt! Och så Idol, som jag inte kan låta bli att tycka är lite bra men som jag aldrig hinner se hemma.

Och Malin rapporterar att det går bra i butiken. Saknar den. Det är så roligt att gå till jobbet nu. Men ibland vaknar jag på morgonen och tycker att det känns lite overkligt. Jag har en egen butik. Satt på toaletten imorse, med katten som jamat sig till att få dricka vatten i sin lilla värmeljusskål som vanligt och hästarna frustande utanför, och sa "surreal" för mig själv. "Surreal" låter mera overkligt än vad "overkligt" gör...

KOMMENTARER:

  • sofie säger:
    2006-10-22 | 12:08:58
    Bloggadress: http://sofls.blogg.se

    oh, vad mysigt det låter! skönt att komma ifrån allt en stund och bara vara.

  • ninni säger:
    2006-10-23 | 13:52:13

    visst är det bra med kontraster.det är ju så livet är. en resa hela tiden, det gäller bara att hoppa på resan medan den går!
    älskar verkligen hela min familj..

  • Ida säger:
    2006-10-23 | 20:38:37
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se

    sofie: ja det var verkligen skönt!

    ninni: jag med! kramis!

Kommentera inlägget här: