At our best behavior

Osvenskt

Kategori: Personligt

Igår var det sol och det skulle firas med kvällshäng på uteservering. Hade bestämt träff med Johanna på Babylon, vid Björns Trädgård, strax efter fem.
Det fanns inga helt lediga bord så jag frågade två tjejer om vi kunde sitta på ena sidan av deras (de satt mot solen, sidan med solen i ryggen var ledig, nu dyrkar vi verkligen solen :)). Johanna var lite sen så jag och de började prata lite. (Att den ena tjejen såg en tvesjärt som kröp in i min skagensmörgås via citronskivan var en isbrytare...) 
När Johanna sen dök upp var det "Hej hej det här är Sanna och Lina, tjejer de här är Johanna". Och sen pratade vi om allt mellan himmel och jord (tiggare i tunnelbanan, Natasha Peyres bröst, husdjur som blir gamla och tas bort, jobb mm) tills klockan var nio och det var för kallt för att stanna kvar längre. Så himla oväntat och så sjukt trevligt!!! Det känns lite osvenskt?!

Inte nog med att Babylon är soligt och trevligt... de har goda franska "Cidrae", torr äppelcider som jag älskar.

KOMMENTARER:

  • sofie säger:
    2007-04-27 | 10:02:09
    Bloggadress: http://sofls.blogg.se

    ja, verkligen osvenskt! speciellt när det gäller tjejer tyvärr, men himlans skoj när vi väl vågar lite mer och har lite mer öppna sinnen (:

  • Ida säger:
    2007-04-27 | 10:59:21
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se/

    Sofie: Med solen kommer det öppna sinnet! Jag pratade tom med en tjej på Åhlens, hon tittade på en dagcreme som jag just konstaterat hade tramsigt skimmer i sig så jag talade om det så hon skulle slippa stå där och tänka "men den här kan det nog jag ska ha" och slösa bort fem minuter som jag... :)

Kommentera inlägget här: