At our best behavior

Söndag

Kategori: Personligt

Klarat av allt på dagens att göra-lista:

- Kolla mera efter Bed & breakfast-ställen i Provence. Välja ut tre och maila dem. Tog hela eftermiddagen nästan. Nu har jag nog kollat på över hundra ställen...

- Ligga i hängmattan på balkongen med filtar och läsa bok. Det var lite kallt men det var soft ändå, supermysigt att trängas där båda två.

- Sy upp en kjol. Blev kalas. Var duktig och gjorde ordentligt, inte snabbt och hafsigt som jag ofta väljer annars. Nu pressade jag duktigt med massa ånga i strykjärnet, och valde en markering på symaskinen och sydde EXAKT efter den, det blev så rakt och fint så.

KOMMENTARER:

  • Britta säger:
    2007-04-30 | 08:32:52

    Jag har kontaktuppg på ett svenskt par som brukar hyra ut sitt hus i en gullig liten by som heter Rians och ligger i närheten av Aix-En-Provence. Man måste förstås ha bil för att kunna ta sig dit o jag vet inte om ni har tänkt hyra bil, men vore det intressant så kan du ju maila. Lycka till!

  • Ida säger:
    2007-04-30 | 09:26:48
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se/

    Britta: Åh, vad snällt av dig! Jodå, vi ska hyra bil. Men B&B är vår grej, hus måste man ju oftast hyra i en vecka, 2-4 nätter på varje ställe är lagom. Nu har jag hittat tre bra, och nån i reserv.

  • Smartasmia säger:
    2007-04-30 | 10:51:03
    Bloggadress: http://monokel.blogspot.com

    Åhh..vilken skön helgsyssla:-) All lycka till med B&B-jakten!

  • Ida säger:
    2007-04-30 | 13:24:35

    Mia: Jakten är över, nu väntar jag bara på svar. fast iofs om de inte har lediga rum får jag kanske kolla nån av bubblarna...

Kommentera inlägget här: