At our best behavior

Ny header

Kategori: Allmänt

Pysslat lite. En ny header. Det var ju inte mycket shopping på den här bloggen längre så
"Min Shopping-(b)logg" var väl inte det mest passande namnet man kunde tänka sig numera...

Det är fasen inte lätt med tekniken. För att använda en bild i headern måste man ju lägga den på en websida? Jag använder One.com för där finns orginalhemsidan till Wardrobe Stockholm (som bara skickar vidare till webshopsadressen). Där kan man inte få större bild än 640 pixlar bred???

Därför dubbleras bilden ut till totala 800 pixlar och vissa "jag" dyker upp två gånger. Och texten kan alltså inte ligga till vänster utan att dyka upp en halv gång till.

Nåt vidare proffsigt kan man ju inte påstå att det blev.

Fan.

KOMMENTARER:

  • Johanna säger:
    2008-04-13 | 08:34:51
    Bloggadress: http://fremah.blogspot.com

    PÅ blogspot är det bara att ersätta deras header med en egen bild, behöver inte ligga på en annan hemsida först. Men jag tycker att det blev snyggt.

  • MiaShopping säger:
    2008-04-13 | 10:45:18
    Bloggadress: http://www.miashopping.com

    Skumt att man måste lägga bilden på en annan server. Namnet på din blogg har försvunnit. Det är bara en punkt där uppe.

  • Ida säger:
    2008-04-13 | 12:56:17
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se

    Johanna: Det kanske går, men jag vet inte hur jag ska göra, man kan ju använda en bild från bloggen men det verkar som att den måste vara postad... Jag kanske är dum.

    Mia: Men annars syns texten över bilden och jag hittar inte nån färgkod för genomskinligt, finns det? Punken syns inte så tydligt över bilden...

Kommentera inlägget här: