At our best behavior

Lediga dagar och nya lärdomar

Kategori: Personligt

Tre lediga dagar har passerat. En lyxlunch, lite häng med Krimskrams-Anna och allmänt softande har jag hunnit med.

Jag har även klippt mig, och blivit precis lika nöjd som jag alltid är när jag är nyklippt, dvs inte alls nöjd. Jag hoppas det känns bättre snart, som det också brukar. Annars håller jag en tumme för att Simon kan utföra mirakel när jag går tillbaka om nån vecka för att fixa till luggen som inte riktigt gick att klippa perfekt då den inte varit lugg på så länge...

Sen har jag gjort nutidsorienteringn på DN.se och insett att jag inte alls är så oallmänbildad som går runt och tror. (Även om testet är för högstadiet...) För jag satte 35 av 35!

Och så har jag insett att jag egentligen är en man? Jag känner igen mycket i den där artikeln. Fast tvärtom. Och att det inte är ett lika stort problem för oss. Längre. (Jag skulle nog kunna bättra mig lite dock...) Vi delade upp lite arbetsuppgifter. Han handlar. Jag tvättar. Den som inte lagat maten diskar, samma kväll! Fast det är han som säger "nu måste vi städa". Han är projektledaren helt enkelt. Kvinnan?

Nu väntar en jobbhelg med extratimmar både lördag och söndag. Vad gör man inte...
Kommentera inlägget här: