At our best behavior

Boktips!

Kategori: Böcker


För några veckor sedan drog jag med mig (fd?) bloggerskan Anna Krimskrams på trevlig lanseringsfest av Maria Soxbos bok "Dagens outfit - och andra inlägg i modebloggsdebatten" på The Grandpa. Självklart slog vi till på varsin bok! Jag dristade mig även att fråga om jag kunde få min signerad. Fina Maria står trots framgångar - med populär (sjukt snygg!) inredningsblogg, som frilansskribent och nu författare - stadigt på jorden och skrev några gulliga rader. (Tusen tack själv för att jag fick komma!)

Nu har jag läst ungefär halva boken och är imponerad. Jag läser nästan aldrig "faktaböcker" utan vill ha lättsmält tidfördriv. Men den här boken är lättsmält samtidigt som den är superintressant. (Kanske är jag jävig i fallet eftersom jag också mode(?)-bloggar men... :D)

Alla sidor av modebloggsfenomenet avhandlas på ett rappt sätt. Jag gillar särskilt hur de (dåligt pålästa) journalister som riktat så mycket (obefogad) kritik mot modebloggar blir skrivna på näsan. "Att säga att Blondinbella skriver en modeblogg är som att säga att Anja Pärson åker längdskidor" - ett citat i pärmen - sammanfattar bra vad det hela handlar om. Giganter i modebranschen, de stora modebloggarna, och andra stora bloggare som inte har (och heller inte anser sig ha) renodlade modebloggar har intervjuats.

Lika delar debattbok för mediafolket och inspiration för unga wannabe-nästa-stora-modebloggare! Typ. Själv ställer jag mig väl nånstans i mitten då :D
 
Köp!

I tågresepåsen för helgens tripp till svärföräldrarna kommer min bok att packas ned! Sen är den nog utläst. Kanske skriver jag några fler rader då.

ps. boken har såklart en egen blogg.

KOMMENTARER:

  • Maria säger:
    2010-06-03 | 11:21:17
    Bloggadress: http://husligheter.se

    Åh, tack för det fina inlägget! Och hihi, nu kommer du att vinna en precis likadan goodiebag som du fick på bokreleasen... :)

  • Ida säger:
    2010-06-06 | 23:53:43
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se/

    Maria: Hehe. Men då blir min syster glad... :D

Kommentera inlägget här: