At our best behavior

Väntan

Kategori: Allmänt

Vi har lite trist här hemma, Frank och jag. Vi har ätit frukost. Tittat på morgontv. Klätt på oss. Men det är ändå för tidigt att väcka vår man/pappa. Han kom nämligen hem efter klockan fyra imorse, från jobb på en musikvideoinspelning med Robyn (!). (Japp, vi tycker att han är obeskrivligt ball, både jag och Franken.)

Det var Mannens födelsedag igår, men eftersom han jobbade i ungefär 20 av gårdagens 24 timmar så hann vi inte riktigt fira det. Vi bestämde att den 11:e inträffar den 12:e det här året. :D

Det enda Mannen har önskat sig är en "färggald mobil att hänga vid skötbordet" så det får han. (En jättefin, jag ska visa när pappret är av.) Därav BR-leksaker-pappret till 31-åringen. :) Men han ska få en flaska fin Calvados också. Och en cupcake med hjärta på!



Frank tyckte det blev så trist att vänta att han valde att somna ifrån...

Nu kanske inte alla fäder som arbetar gör det hela söndagkvällen och sen ett dygn till, men ändå, gud vad trist om han var borta och jobbade varje dag! Jag vet inte hur ofta jag tackar min lyckliga stjärna att våra vänner sa "men Ida, du kan faktiskt vara gravid själv, det är sen ni vill vara två" när vi velade huruvida Mannen skulle tacka ja till en sommarinspelning eller en höstinspelning. "Det kanske vore skönt med en ordentlig sommarsemester innan bebisen"... Gud så dumt. Det hade det väl säkert varit. Men oj vad det är mysigt att vara lediga så mycket tilsammans nu! Tack K+R!

Elva... Nu kan vi nog börja preppa frukost på sängen va?!

Eller så väntade vi visst till tolv. Frank vaknade och kom på att han var lite hungrig. Och jag kom fram till att en timma sömn till var nog bara bra, blir nog inga problem att somna inatt ändå.

KOMMENTARER:

  • ninni säger:
    2010-10-13 | 08:29:43

    Det låter mysigt alltihopa

Kommentera inlägget här: