At our best behavior

Cute overload

Kategori: Mamma-livet


Jag tycker såklart att jag har världens sötaste unge, men den här lilla tjejen måste vara den näst sötaste! (Från Zaras hemsida. Var annars...)

Vad vill ni ha? frågade Hotspot och jag kommenterade att jag gärna ville veta hur hon gillade att vara mamma. Skriver jag om det själv då? Not so much! Postar inte jag också en bild och skriver två rader och är opersonlig och tråkig rätt ofta. Jo. Så, här kommer en liten uppdatering om livet med Frank, just nu!

Frank är en soft kille för tillfället. Han har blivit 9 månader, bluddrar, och tycker det är kul att skaka på huvudet, lägga det på sned, och se när man gör likadant tillbaka. Den värsta frustrationen över att inte kunna ta sig framåt och resa sig upp själv börjar gå över, i takt med att han lyckas med det han vill. Han sover bra, läggdags är vi 19-19.30 och sen sover han hela natten, till 6. Häromdagen till 7. Nån gång kan han vakna till lite tidigare men somna om. En dag till 8! På förmiddagen sover han ofta 1.5 timme och på eftermiddagen 45 minuter eller 1 timme. Jag har det så sjukt bra just nu!

Enda krånglet är att han börjar vilja äta själv, men kan ju inte på långa vägar hantera en sked själv. Sätter man en bit mozzarella eller avokado på en gaffel går det bra, men det är ju lite tidkrävande och funkar inte med all mat. Stoppar in en liten film:



Nu vaknar han visst. Idag blev det en kort lur. Men det passar bra, för vi ska till stan. Det gillar han, åka vagn och spana på människor. En sjal ska vi titta efter bland annat, vi ska på bröllop på fredag!
Kommentera inlägget här: