At our best behavior

Frågor från Sköna Helena

Kategori: Personligt

För ett tag sen skickade Sköna Helena vidare en utmaning till mig, att svara på 11 frågor. Till slut tog jag mig tid att svara på dem... Svåra frågor var det! Och eftersom det är kväll nu (läggdags kl 22 varje dag numera för att palla Franks rytm) så jag ignorerar det faktum att man egentligen ska skicka vidare utmaningen och fråga 11 frågor till en massa  andra. Jag tror iofs de flesta redan svara också vid det här laget. :)

1. Om du fick vakna upp som någon annan för en dag, vem skulle du vilja vara?
Nån som orkar och hinner ha tusen spännande saker igång hela tiden, varje dag. Nån som typ Elin Kling eller så. Jag har motsatsen till adhd! Om jag har en sak på schemat för dagen tycker jag att det räcker fint...

2. Vad är det mest romantiska du har gjort?
Jag är nog sjukt dålig på att göra storslagana romantiska grejer, för jag kan inte komma på nåt. Småsaker som att lämna små lappar och köpa hans favoritchoklad när jag handlar och sånt är jag lite bättre på. Och sånt tycker jag egentligen är viktigare! Men jag skulle  kunna jobba på det också lite mer.

3. När grät du senast?
Häromdagen när Frank drämde en sån där liten planteringsspade (men i metall) över näsryggen på mig. Mest för att han skulle fatta att det gjorde ont, att man inte kan göra så.

4. När var senaste gången du skrattade högt?
Idag skrattade jag halvhögt för mig själv. När jag gick bakom Frank som "var på rymmen". Han sprang över torget på väg mot ICA. Han såg bara så skojig ut. Sneglade bakåt och ökade farten och trodde verkligen att han skulle hinna in till godishyllan innan jag kom ifatt.

5. Vilken är din favoritstad i världen?
Jag vet faktiskt inte om jag varit där ännu. Annars gillar jag såna där små pittoreska franska småstäder.

6. Vilken lösgodis är alltid med i din påse?
Lakritssnurror, sockerbitar och om det finns - violprinsar!

7. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med hos dig själv?
Att jag är proportionerlig. Och håret, är det en kroppsdel? :)

8. När du blir kär - vad faller du för?
Jag har nog inte varit riktigt kär så många gånger. Jag träffade ju Mannen när vi precis fyllt 19 år. Men då föll jag för hans personlighet och hans sätt att berätta saker. Jag tyckte han var charmig och mysig och så fanns det en kemi mellan oss. Så det handlar inte så mycket om att jag föll för en viss grej utan mer om den magiska känslan att höra ihop och vilja vara med den personen alltid, alltid. Om man ser ytligt så tycker jag om fina händer!

9. Och vad tror du att andra faller för hos dig?
Att jag är lätt att prata med kanske.

10. Hur är du när du är nyförälskad?
Fnittrig och fånig. Men jag var ju 19 som sagt. Nu när jag blir "som nykär" blir jag pussig och skickar fina sms.

11. Du är en superhjälte - så, vilken är din "superkraft"? (Min är t ex att beställa rätt mat på restaurang.)
Åh, klurigt. Jag lyckas också oftast beställa sånt som Mannen när han smakar säger är "Ida-smak". Men vad kan det vara då som är min grej, jo, hitta schyssta Bed&Breakfast-ställen!
Kommentera inlägget här: