Boende i Dordogne: La Maillerie


Juli -09: en vecka i Dordogne/Perigord med boende på
La Maillerie. Det ligger i området som kallas Perigord Verte, verte = grönt, och grönt var det! Busserolles är en liten by, praktiskt taget på landet, fast det fanns bageri och slaktare!

Innan har vi bott på Bed & Breakfast (Chambre d'Hote på franska) på våra resor men den här gången hade vi bokat ett "Gite"; typ ett eget hus. Här fanns tre Gites i samma gigantiska byggnad. Det var väldigt skönt att ha eget kök och vardagsrum. Kunna laga egen mat. Få frukosten precis som man vill ha den. (Med riktigt bröd plus croissanter, skuren frukt och yoghurt.) Köket var verkligen fullt utrustat, allt från servetter till diskmaskin fanns. Vi hade även egen terass! Poolen var gemensam men vi hade den för oss själva varje dag som vi ville ligga där.

Två timmar från Bordeaux flygplats. Två timmar  till havet. Och två timmar till Sarlat som är det stora turistmålet i området. Väldigt bra klättring en knapp timme bort. Och mysiga omgivningar med småbyar och promenadstråk. Jag är sjukt nöjd med min bokning, och resesällskapet hade inga klagomål.

La Mailleries hemsida
.

Kommentarer
Postat av: Camilla



Hejsan!



Tack för en bra blogg. Jag har en länkförfrågan till dig, maila gärna mig så kan vi disskutera mera.

Mvh,



Camilla

2010-08-31 @ 12:23:38
Postat av: web hosting

This is a great blog to model mine after. I hope you don’t mind if i bookmark your site, so that i can easily find it again in the future.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback