At our best behavior

Dagens val från garderoben

Kategori: Val från garderoben

Testar shorts på vintern för första gången. Ser ganska bra ut, tycker jag. Men vi frå se hur många konstiga blickar jag får...

Grön kofta, Zara, och halsduk från H&M, men med cremefärgat ribbat linne under
23226-197
Rostfärgade shorts, H&M
Tjocka stickade strumpbyxor i ungefär samma gröna färg som koftan har
Beige stövlar, mammas från 70-talet. (se tidigare inlägg)
Väska också mammas gamla
23226-187
Grön vinterjacka, H&M

KOMMENTARER:

  • sofie säger:
    2005-12-01 | 13:38:23

    håller med det Fashionista.se skriver, tycker du ska söka jobbet! ( ;

  • Andrea säger:
    2005-12-01 | 20:09:16
    Bloggadress: http://andreagoesstockholm.blogspot.com

    Hm, jag ska ha shorts på mig på lördag och funderar på ungefär samma sak. Shorts på vintern är ju bara dumt egentligen, fast jag gillar dem ändå.

    Dessutom: Hur roligt kommer det inte att se ut när jag har 1) höftlång jacka (med den modellen går det bara inte) eller 2) kappa som når längre ner på benen än shortsen.

    Och ytterplagget är inte ens det egentliga problemet, utan vad jag ska ha på överdelen. Jag har absolut ingenting som funkar till ett par gråa shorts och blir svettig bara av att tänka på Gallerian på lördag...

  • Tilda säger:
    2005-12-01 | 22:49:09
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se

    Sofie: jag kanske gör det...har ju bara jobbat som assistent egentligen...

    Andrea: Jag hade en nästan knälång vinterjacka i typ anorak-style eller hur jag ska förklara, men den har dragkedja som går att dra åt båda håll, så jag drog upp en bra bit, då såg man shortsen när jag gick. Jag tyckte att det funkade.
    Men om du har en ganska lång kappa så ser det väl bara ut som om du har en ganska kort kjol på, eller? Lycka till med överdelsproblemet. En svart top och lite halsband är väl ett säkert kort?

  • Andrea säger:
    2005-12-02 | 14:20:23
    Bloggadress: http://andreagoesstockholm.blogspot.com

    Ja, kappan är väl inte så problematisk egentligen, fast det ser ganska roligt ut (särskilt eftersom jag har stövletter och inte stövlar).

    Överdelsproblemet kommer litegrann av att jag tycker att jag borde köpa en annan färg än svart. Jag inbillar mig att jag skulle bli gladare och se friskare ut om jag inte har svart. Jag är så blek, och jag är inte ens blek på det där rätta modellsättet. Men ALLT i affärerna är ju svart!

Kommentera inlägget här: