At our best behavior

H&M - shopping. As always...

Kategori: Nytt i garderoben

Johanna och jag har en ny fredagsrutin. En vända på stan (främst H&M) och sen en drink på Nalen Bar. 

Förra veckan köpte jag de fina mönsterstickade vita knälånga sockarna som jag hade på mig i måndags. Ett svart ribbat linne. Och en grå college-kofta/jacka som egentligen är fin, men jag kommer nog inte använda så mycket så den ska jag lämna tillbaka under dagens tur. Kanske köper jag något annat istället.
Sockarna var kanon. Dock har folk tittat jättemycket när jag haft dem, varför? Jag har haft dem görsnyggt, nedhasade litegrann, på svarta strumpbyxor. För 39 kr ett enkelt bästa köp.
Men tätt därefter kommer en svart väst, stickad men i knepigt "garn". Den har ganska djup och rund ringning och fem täta knappar. Och så blommor och bollar i samma "garn" fastsytt på rygg och framstycke. Den var nog poppis i svart, för när vi tjuvstartade fredagsturen redan igår så fanns det bara beiga kvar.

För er som följt vår stammis-story kan jag meddela att: Vi är nu officiellt stamgäster på Nalen Bar.
Fick 10% på notan OCH en drink förra veckan. "Varsågoda, grapefruktdrink". Att vi ska dit idag är självskrivet. De spelar bra musik, peronalen är trevlig och drinkarna är goda. De har ny meny, men vi kan uttala oss om räksmörgåsarna iallafall. De får toppbetyg. Gott kladd, gott stekt bröd, goda räkor. Och fint extrapiff. Sugen redan nu!

Bilder kommer nog så småningom, men ni vet ju vid det här laget, måste låna kamera och dator med bildprogram... Glad att kunna "betala tillbaka" lite till utlånerskan...tittade till hennes söta katter i onsdags kväll. (För hon jobbade i mera än ett dygn...)

KOMMENTARER:

  • sofie säger:
    2006-02-24 | 21:58:00
    Bloggadress: http://sofls.blogg.se

    åh, vilken kul tradition ni verkar ha!!
    hoppas ni har en underbar fredag o helg!
    - sofie

  • Tilda säger:
    2006-02-24 | 23:34:22
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se

    Sofie: Ja den är mycket trevlig! Jag hoppas att du också får en superhelg!

Kommentera inlägget här: