At our best behavior

Lick My Label - Linda Nurk. A/W -06

Kategori: Runway

Det var, som sagt, kallt som tusan på Röda Kvarn där visningen hölls. Kolla bara in alla jackor på stureplan.se-bilderna. I foajen bjöds på beska drinkar med grapefriuktjuice och persikogodisar från Haribo, och det gäller för hela veckan verkar det som. Jag som tycker om söta drinkar...

Om det var tunt med folk på Ulrika Sandströms visning i fredags så var det tvärtom på den här. Det var trångt, trångt. Så här var det också synd att det inte var fler som såg...

Visningen var mera av en performance än en modevisning as we know it. Det var bara tre modeller, varav en agerade pausfågel, i bokstavlig bemärkelse. Nu var jag taskig, för det var både intressant och väl genomfört. Men det var fjädrar inblandade, och hon både rörde sig och såg ut som en fågel.

Vi hade tur och såg ganska bra, men det är ändå svårt att säga något konkret om kläderna.  Stickat. Bohemiskt. "Arty". Kollektionen heter Season #3 Dreamtime.Och den var lite drömsk. Titta på delar av visningen i SVT 24 nöjesnytt, här. (Ungefär 2.45 in i programmet.)

Som Pojkvän (på sin andra visning någonsin) kommenterade: "Det var lite konst- och teaterskole-föreställning blandat med modeshow." 

Katalogen/brochyren för season #2 som fanns var allt annat än skolmässig. Den kändes påkostad med snygga gryniga bilder, fotade av Carl Bengtsson, mixat med skisser och tryck på olika pappersmaterial.
"garden of SWEden", hette den förra kollektionen. Just Natur  var ett ord jag skrev upp inne i hjärnan, även för #3.

Texten är uppdaterad. För hej vad fel det blev. (Jag skrev att detta var season #2, det var ju #3. Se kommentar)

KOMMENTARER:

  • Anschul säger:
    2006-02-19 | 02:57:08
    Bloggadress: http://www.lickmylabel.com

    The show was season #3 - Dreamtime.
    Garden of SWEden was season #2, spring/summer 2006 - which will be in the shops in the next few weeks.

    For a few pictures of the Dreamtime collection you can go here
    http://lick-my-label.livejournal.com/

    stay in touch - lickmylabel.com will be updated next week !

    pussar
    Anschul

  • Tilda säger:
    2006-02-19 | 12:28:47
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se

    Men herregud, såklart är det så. Pressreleasen var ju t.o.m. med i injudningsmailet. Jag tänkte nog inte efter över huvud taget när jag skrev. DÅLIGT av mig. Jag ber väldigt mycket om ursäkt!



    Har ändrat i inlägget.

Kommentera inlägget här: