At our best behavior

Något spretigt inlägg om fult och snyggt

Kategori: Mode

Läste Emmas inlägg om fult och snyggt.

Det stämde med en annons jag studerade länge på tunnelbanan hem ikväll. Nu i Cover. Men jag vet att jag tänkt på den tidigare. Det är en annons från danska Stella Nova. Jag tycker verkligen att den har... något. Man fastnar och tittar länge. Tjejen på bilden har uppsatt hår med några slingor som fallit ner, men inte på ett klassiskt snyggt sätt. Det ser ut som att hon just ska nysa. Och hon har skavt naggellack. Fult men snyggt. Snyggt men fult.

23226-938

(Det är en grej jag funderar länge på när jag ser bilden dock, det är så fint avskavt, hennes nagellack, inte ens skavt, utan det ser verkligen ut som att sminkpersonen målat naglarna perfekt och sen dragit av ganska mycket igen med en bomullsrondell med nagellacksborttagning. Om jag har nagellack som hinner skavas av sådär mycket så ser det inte ut sådär fint fortfarande i nedre kanten mot nagelbanden. Det växer ju också, och så pillar jag bort en massa när jag inte har något bättre för mig. Det är liksom mera fult på hela nageln.)

Hursomhelst. Jag gillar bilden. Men. När jag letade upp den tittade jag även på de andra bilderna de visade på hemsidan. Och nu tycker jag inte alls om längre....Hela inlägget skulle kunna komma att handla om min snudd på skräck inför anorektiska armar. Jag tycker att det är så obehagligt! Men jag tror inte att vi ska go there. Vi nöjer oss bara med att det inte är snyggt alls, inte på något sätt.
  
23226-939

Och ikväll har jag tittat på Elisabethtown. Det var en lite, hmm...obegriplig film, obeglipligt att den blev gjord. Den är som så...tom. Men jag tyckte ändå inte illa om den. Det var bra musik. Och Kirsten Dunst var (för att avrunda allt detta) snygg på ett fult sätt, eller kanske ful på ett snyggt sätt.

KOMMENTARER:

  • Smartasmia säger:
    2007-03-31 | 08:42:46
    Bloggadress: http://monokel.blogspot.com

    Nej...jag tror inte heller att vi ens ska gå där...jag håller med fröken Ida innerligt! Tack för en jättekul torsdagskväll igen:-)

  • Ida säger:
    2007-03-31 | 23:34:44
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se

    Mia: Tack själv!!

  • Emma säger:
    2007-04-01 | 17:52:10
    Bloggadress: http://lillaemma.webblogg.se/

    Läste din kommentar på hennes blogg där och appropå parkas (och annat som är trendigt) så tänker jag såhär när jag handlar kläder, om jag tittar på den och tänker åh den där var trendig, istället för åh den där var fin så köper jag den inte. För då vet jag att jag att jag egentligen inte tycker om den. Om du förstår, kanske blev lite flummigt nu

  • Ida säger:
    2007-04-01 | 23:29:25
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se

    Emma: Efter att ha läst två gånger förstår jag precis hur du menar :) Det verkar vara ett väldigt bra riktmärke att gå efter!

Kommentera inlägget här: