At our best behavior

Allt-i-ett-fester och fint halsband

Kategori: Personligt

Jag har menat att blogga om min helg, men andra viktiga (!) saker har kommit upp (pojkvän hittar gamla band, man kan testa vilken kändis man är lik osv). Men nu komer det. Det var nämligen väldigt trevliga kvällar (inte så mycket dagar alls faktiskt)

På fredagen mötte vi upp vän Johanna direkt efter glöggmuggs-shopping och gick till Nalen Bar. Vi har bestämt att det ska bli vår stamkrog, för det är viktigt att ha en stamkrog! :) alltså främst för efter-jobbet-häng på fredagar. Bra musik, trevlig personal och goda drinkar. Även väldigt privärt dagens tips, mat-whise alltså. Oxbringa, tryffelpotatispure och grillade rotfrukter för 95 kr.

Därifrån åkte vi på fredagshäng / vi-ska-snart-flytta/hälsa-på-vår-dotter-som-redan-blivit-3-månader / hemmafest hos vänner som är väldigt trevliga och dessutom har knasigt trevliga och underhållande vänner. Så det var ju såklart en trevlig tillställning. Det blev ganska sent innan vi gick, det blev strömlöst på en annan linje i tunnelbanan, vi stod still, det blev strömlöst på vår linje också, ersättningsbuss är ett skämt, vi åkte taxi, det blev sent helt enkelt.

På lördagen gick vi upp sent och softade mest innan vi åkte på 1-år-försenad-inflyttningsfest / glöggbjudning (det var verkligen en kombinationsfesternas helg!)
hos våra bästa vänner (som blev tillsammans bara några veckor innan vi, kul kuriosa) (oj vad jag använder fler parenteser än vad som är brukligt). Det var en lika trevlig tillställning det, med etiopisk gryta till alla typ 25 gästerna, dans och "opera"-sång-framförande av glad/full väninna framåt småtimmarna. Det blev också sent.

Har varit lite dålig på att blogga dagens val från garderoben också. Men i lördags hade jag den mönstrade klänningen från Oasis som ni redan sett (leta bakåt om inte). På söndagen gick jag upp, åt frukost och åkte och jobbade. Orkade inte vara snajdig då. Hade bara oinspirerande kläder även igår. Men i söndags hade jag iallafall det här halsbandet som jag tycker mycket om. And guess what? Det kommer från H&M!
23226-204
Kommentera inlägget här: