At our best behavior

Broscher

Kategori: Mode

Ville egentligen bara säga att Pojkvän kompletterade min outfit idag med den röda broschen till vänster, han kallar den för anarkistprinsessan...

Men den finns inte på egen bild så det blev en bild på min lilla samling. Och mer eller mindre storyn bakom. Ebba sa nånstans att det är "trendigt" att ha en historia bakom sina kläder och accessoarer, om det var köpt på H&M så kunde man alltid hitta på att man fått den av sin mormor eller så. Så håll till godo. Men jag tänker inte hitta på.

23226-186

1. Den är av keramik. Fått den av Tina Hellman (eller egentligen hennes man/sambo) på Sturehofs Krukmakeri när vi bland annat köpte ett stort rött fat som vi har på en hallbyrå från Indiska. Det började egentligen med att Pojkvän rekade inspelningsplatser, för SVT's dramaserie om Linné, på slottet och runtikring och då mötte dem, och så tjatade med mig (jag är lite lat) på en cykelutflykt en vår. Nu brukar vi åka dit några gånger vår/sommar/höst. Det är en lagom cykelutflykt, det är trevligt och sen kan man fika på Sturehofs slott i närheten.

2. Fyndat på Antikt, gammalt & nytt. (alltså har den nog en spännande historia bakom sig, oma den bara kunde berätta.) Den var rolig när förra höstens trender var både sekretetare/dam och broscher.

3. Hittat i ett smyckeskrin jag hade som barn. Minns ej var jag fick den.

4. Från Åhléns. (No more to tell, och jo, det är ju faktiskt lite tråkigt.)

5. Köpt på Sheena på Drottninggatan, från något gammalt inköpt lager tydligen. Såg senare liknande i silver på Tjallamalla, men jag gillar min lite bronsiga.

KOMMENTARER:

  • hotspot säger:
    2005-12-13 | 08:16:20
    Bloggadress: http://hotspot.webblogg.se

    Hej du! Var du på DV-grejen igår? Jag har bloggat lite om det så kolla in om du kände igen mig. Blogga vad du tyckte också!

Kommentera inlägget här: