At our best behavior

Lägesrapportering jobb med mode

Kategori: Jobb

Har bloggats dåligt om "jobbet som stylist-assistent" som det de facto står att jag bloggar om i min "underrubrik" eller vad den kallas. Här kommer iaf en rapport om läget på den fronten.


Jag fick inte jobbet som stylist på Aftonbladet. Det trodde jag inte heller att jag skulle. Men tack ni som trodde på mig. ; )

Den urtrevliga tjej som jag jobbat med (visserligen bara lite, men ändå) under hösten börjar som fast moderedaktör på en tidning i januari. Så no more assistent-jobb med henne. Mycket tråkigt. Men kul för henne, även om hon omtalar det som "när jag säljer min själ till xxxxxx".

Idag har jag mycket oväntat varit på en intervju för ett annat typ av jobb, med mode men inom PR. Det var en ganska jobbig intervju där man gärna misstolkade vad jag sa och var allmänt svåra. Jag tyckte att jag gjorde bra ifrån mig. Men får väl se hur det gick.

Jag ska träffa en annan tjej nu på fredag. Hon är vad jag förstått också väldigt trevlig. Så håll en tumme att hon har mycket jobb i vår o vill jobba med mig.


Jag hoppas nog egentligen mest på att få hyffsat mycket ass-jobb, för att kunna kombinera det med telefonundersöknings-extra-jobbet, och så börja göra några egna "spek-jobb". Har tagit i hand med Pojkvän på att den sista februari ska jag ha gjort mitt första. "Nu måste du blogga om det, annars gills det väl inte". Så.

KOMMENTARER:

  • sofie säger:
    2005-12-15 | 08:47:26

    oh, lycka till med allt!
    kommer absolut hålla tummarna för dig!

  • Lina säger:
    2005-12-16 | 23:19:21

    VAd har du för typ av utbildning som kan ta dessa jobb?:) Låter hur kul som helst!Och hur får du tag på dessa människor? haha...
    Lycka till

  • Tilda säger:
    2005-12-17 | 01:10:18
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se

    Tack för lyck-önskningar.

    Jag har läst ett år Information & Reklam. Men ass-jobben behöver man ingen utbildning för.
    Jag har ringt. Och PR-jobbet har jag stött på genom ass-jobbet, typ.

  • Lina säger:
    2005-12-17 | 22:39:42

    Ok, tack för svaret. var läste du info & reklam nånstans? Låter som ngt för mig...

  • Tilda säger:
    2005-12-18 | 22:42:07

    På en folkhögskola, men just den linjen lades ner efter "min kull". Den var inte så bra som jag hoppats. Men det finns många liknande utbildningar.

  • LadyLuck säger:
    2006-01-09 | 11:19:41
    Bloggadress: http://ladyluck.webblogg.se/

    Hej!
    Undrar sara hur du får fatt i stylisterna? Slår du i tele katalogen eller?
    Jag är på jakt, men i malmö.hör gärna av dej på min blogg!
    MVH

  • Tilda säger:
    2006-01-09 | 18:20:22

    Jag har kollat i tidningar och på agenturernas hemsidor vilka som jobbar mycket. Kollat hitta.se för nr. Sen varefter har jag ju fått tips av dem jag jobbat med.

Kommentera inlägget här: