At our best behavior

Lördagsshopping

Kategori: Nytt i garderoben

Igår var en soft heldag med Pojkvän och kompis Johanna. Var på julmarknaden på Street. Det var trevligt, men trångt. Och utbudet är faktiskt sisådär. Det är så många som säljer samma sak.
Pärlor, örhängen och halsband finns i typ 7 stånd. Allt ser mer eller mindre likadant ut. Och så några stånd av den typ som säljer exakt samma saker som stånden på Khao san Road i Thailand. Vem har inte varit på en marknad i Thailand dessa dagar liksom?
Dock fanns det ett stånd med smycken och prylar från Kenya, det var ändå lite bättre. Bäst var nog ändå "Bröst-memory". Roligt, men hur ofta spelar man Memory... Hade varit en kul julklapp, men vi ska inte köpa så många.
Provade en omlottklänning. I underbart tyg, blått med blommor och fåglar och grejer på, lite "ryskt" eller nåt. Gillade tyget massor men på blev klänningen inte så himla bra ändå. Den satt bra och allt. Men jag kände "jag måste nog inte ha den här ändå". Har glömt vad märkt hette. Tror det var något på S. Sålde kjolar också, såna där lättsydda med bara klippt kant... Nån som vet namnet?

Gick vidare till Beyond Retro. De har öppet till 18 alla dagar. Bra! Både Johanna och jag provade flera klänningar. Bara en köptes, av mig. Mönstrad i lite olika färger, blått, grönt, rött, beige. Knut i halsen och under bysten, ganska kort. Ska ta en bild.

Avslutade dagen med lax med pesto och klyftpotatis. Samt Bad Santa på DVD som man fick med Plaza förra numret. Den var inte så bra. Tycker inte att den behöver ytterligare kommentarer.

KOMMENTARER:

  • Lina säger:
    2005-12-11 | 14:54:47
    Bloggadress: http://rhubarbfool.blogspot.com

    Bröstmemory!!! Hahaha, jag måste ha ett!

    (Yikes, jag har den sämsta humorn)

  • mila säger:
    2005-12-14 | 11:14:34

    kan det varit Nanso klänningen kom från? Nä street har tappat mycket.. liknar inredningsbutik i vasastan, usch!

  • Tilda säger:
    2005-12-14 | 22:09:52

    Nej nej. Det var nåt mindre märke. Som bara såldes i två butiker som jag inte heller kommer ihåg namnet på. På kungsholmen typ.

Kommentera inlägget här: