At our best behavior

Smygläsning

Kategori: Personligt

På uppmaning av Hotspot bloggar jag också om vad jag tyckte om Damernas Världs Smygläsning igår.

Jag visste att det inte skulle vara så spännande och att folk skulle komma efter jobbet. Så jag ville inte "klä upp mig" för mycket. Men jag hade:

Vita blusen med hög krage.
Grå ballongkjol.
Svarta hängslen.
Vinröda strumpbyxor med hästskor på.
Vinröda och svarta armband.
H&M-bootsen.

Min kompis Johanna följde med. Hon hade kanske inte så jätteroligt eftersom man inte pratar så länge med någon att det blir ett samtal för flera personer. Men jag var väldigt glad och tackade henne ordentligt. Det är såå tråkigt att komma till mingeltillställningar själv.
Det var trevligt att träffa lite folk. De flesta som var där jobbar på olika presskontor eller agenturer. Några stylister och hår/make - människor. Och så var det såklart väldigt många som jobbar på Damernas. 
Påsarna var ju tydligen ett lotteri och jag drog verkligen en nit. Fick parfymprover, hårspray, en Damernas värld-vattenflaska och nåt annat skräp. Det var ju inte därför jag gick dit, men en trevlig Godie-bag är väl alltid ett plus.

Update. Jag glömde ju blogga om det viktigaste ; )
Det bjöds på goda martinidrinkar. Jag drack två. Och bara halvbra snittar, men god risotto och smaskig hummersoppa i glögg-glas.

Gick vidare till en kompis som bor vid Karlaplan sen. Hade en kort lussevaka med glögg och lussebullar (eller som Johannas norska granne sa "Jag tror di kallas lussekissar", han delade dem även i småbitar...). Brukar visst träffa henne när jag varit på nån tillställning och druckit lite för fort utan att ha ätit. Tur att hon känner mig väl och vet att jag inte alltid är lika pladdrig.

KOMMENTARER:

  • Anna säger:
    2005-12-13 | 13:26:49
    Bloggadress: http://krimskrams.webblogg.se/

    Låter iaf som en snygg outfit, ingen bild på den?

  • karin. säger:
    2005-12-13 | 17:36:43
    Bloggadress: http://denohemligahistorien.blogspot.com

    jag var också där, likt din kompis som sällskap till inbjuden minglare. och mmm vad drinkarna var goda. jag var sjukt nöjd med min goodie bag (min första ever!), naomi campbell-lotionen luktade mumma och diorshow är ju världens bästa mascara.

  • Britta säger:
    2005-12-14 | 10:05:33
    Bloggadress: http://tomrummet.blogspot.com

    Låt oss minnas att gratis _alltid_ är gott - om inte annat så kan du ju ge bort i julklapp. =)

  • Tilda säger:
    2005-12-15 | 10:35:48

    Gratis är alltid gott, absolut. Hummersoppan, drinkarna och tidningen var najs. Men jag vet inte om prov på Paris Hiltons Parfym, prov på Alien, Prov på Max Factor foundation i mörk färg eller prov på Lipfinity i gräslig färg är så mycket att varken ha eller ge bort... skulle vara vattenflaskan då ;)
    Skulle nog gått därifrån tidigare när de inte var inne på "det kanske kommer många, bäst vi gör några extra påsar med nå skit vi har-påsarna"...

  • Rebecca Rosén säger:
    2007-05-12 | 19:27:17

    hej
    vet nån var man kan få tag på prover

  • Rebecca Rosén säger:
    2007-05-12 | 19:28:05

    nån hemsida??

Kommentera inlägget här: