At our best behavior

Snygga frisyrer och nougatsås.

Kategori: Personligt

School of hairs slutvisning igår var ganska kul att se. Johanna och jag stod bra så vi såg faktiskt, vilket jag tror att många av de flera hundra som kommit inte gjorde. Vissa frisyrer var väldigt snygga, många var lockiga och några var mindre upphetsande. Johanna kom nyklippt från hårgänget och jag klippte mig på skolan för någon vecka sedan. Alltså såg vi ut ungefär som modellerna i håret. Och det var vi förstås inte ensamma om. Det var flera av deras kunder där.

Konferecieren "Mackan" var pretty nervös och sa Hair of School minst en gång. Han har väl jobbat på Z-tv innan, eller, han borde väl vara van. Sen sjäng han en låt, till studentikos-humor-video. Skulle väl vara roligt, och visst, jag drog på munnen, men jag vet inte riktigt vad det hade med frisyrvisningen att göra.

Jag var tråkig igår:

Vitt linne
Brun kort öppen manchesterväst med puff-holk-ärm, Zara
Blå Acne-jeans. (Det är dags att zick-zacka på insidan av låren för fjärde gången. De är så sköna och sitter så bra att jag kommer att gråta krokodiltårar när det inte finns något att sy i längre.)
Bruna stövlar, Topshop
Men fin-fint berlockarmband från Tjallamalla.
23226-178

Gick över till en vän som haft middag sen. Nästan alla mina bästa vänner samlade. Det var kanontrevligt. Och vi kom lagom till småsnaskandet - chips, smågodis, chokladtryfflar. Och något som var så jäkla gott: Nougatsås, från Odense. Ska lätt köpa a.s.a.p. De hade haft till glass, men det funkade finfint att bara äta direkt på sked. : P

KOMMENTARER:

  • Astrid säger:
    2005-12-16 | 14:01:17

    Hihi, ata chokladpalagg direkt i skeden... Den ultimata sunksynden men oh sa gott! Har i England finns trots allt mitt ultimata chokladpalagg: Milky Way Spread. Det ar RANDIGT! Sa himla fint. Och galet gott. Hoppas det kommer till Sverige snart!

  • Tilda säger:
    2005-12-16 | 19:04:09
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se

    Sunksynd...bra ord. ;) Har också bott i England. Kommer ihåg det där randiga. Visst finns det fulmärken också som gör randigt? Minns att alla inte var lika goda.

  • Astrid säger:
    2005-12-17 | 01:41:28

    Mja, har inte sett nagon annan randig! Pa Tesco finns det budgetgrejer... vilket i och for sig visar pa varfor det ens finns barnovervikt i den man det gor har. I Sverige finns ju typ Nutella for 35 pix. Har kan man kopa en blavitt-motsvarighet for typ 6 pix. Och alla ater vit toast med billig chokladspread.

    ...

    Ja, jag ater mina pa crumpets i alla fall. Ehum.

Kommentera inlägget här: