At our best behavior

Min ascoola kille

Kategori: Nytt i garderoben

I tisdags agerade jag personal shopper till Pojkvän. Hans mål var att hitta mera "tuffa kläder". Det uppfylldes, med bravur skulle jag vilja säga.


Grandpa inhandlades:

Ett styck "partytopp". (Tack till Britas bror för användningen av ordet även för kille!) En vit t-shirt med påsydd väst bara framtill i vitt siden, med små fickor på västen stängda med silverdragkedjor. Från Pudel. 499kr. Skitsnygg med smal svart slips lite slarvigt knuten till.

Svart smal skjorta från Chep Monday. 349 kr.

Slips i vinrött med nån rand på och prydd med silvertryckknappar. Rolig och snygg. Kändes lite brittiskt popig. 499 kr. Mycket fin till skjortan.


Sen gled vi förbi Nakkna, "för att kolla". Tidigare har han provat en långkofta i nåt gråmelerat material. Den blev alldeles för mycket rökrock a la Hugh Hefner på. Nu fanns den i ett lite grövre stickat material, (ull/polyester) i svart. 1250 kr. Alltså en vanlig långkofta som på en tjej inte skulle vara så speciell, men som på en kille blir ganska avantgarde, för det är trots allt ganska ovanligt med en kille iklädd en kofta som går till knäna. Knapparna börjar typ i midjehöjd så den är v-ringad. Så snygg och cool på. Han köpte den också!

Min kille är så cool! Mycket coolare än jag!

Lite mera Pojkväns-shopping finns att läsa här.

KOMMENTARER:

  • Annis. säger:
    2005-11-25 | 20:13:21

    Å va bra! Nu fick jag uppslag till julklappar... slirre o Cheap skjorta får det nog bli till min coola kille!

  • ole säger:
    2005-12-11 | 22:28:34

    Häftigt med långkoftan! Blir lite avundsjuk.

Kommentera inlägget här: