At our best behavior

Smörgåsbord

Kategori: Mode

Fick frågan om var Smörgåsbord säljs.
Det såldes på Tjallamalla och Spunk Design förra vintern. Det är min kompis Johanna som designar och syr. Hon är pluggade design i London. Allt är snyggt och det hon gjorde då är rätt nu så hon är tidig när det gäller trender, men framförallt så är grejerna otroligt välsydda.

Det sålde däremot inte så bra, kanske för att det var ett okänt märke, eller så var hon för tidig då hon gjort bolero-knyt-koftor och caper. Hade nog sålt bättre i år. Det är väl alltid svårt att vara ett nytt märke, men jag tycker att hon gav upp för fort när hon inte gjorde någon ny kollektion sen.


Vi har pratat om att plåta lite grejer, även sådant som hon sytt till sig själv nu, och lägga upp på bloggen för att se om det finns något intresse att köpa. Är det en bra ide?

Har lagt upp en bild på min cape som hon gjort, här.

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2005-11-23 | 23:01:03

    jättebra idé!

  • sara säger:
    2005-11-24 | 09:21:01
    Bloggadress: http://hedgehog.webblogg.se

    ja - superbra idé - jag gillade det som fanns på tjallamalla!

  • sanna säger:
    2005-11-24 | 16:52:55
    Bloggadress: http://sanna.feelthemachine.com

    Det låter som en jättebra idé!

  • Marie säger:
    2005-11-28 | 12:15:03

    Hur marknadsförde hon sig förutom i de två butikerna? Varför lade hon ner? Håller på att starta mitt eget märke och vill gärna veta hur andra har börjat eller varför de slutade så att man kan undvika fallgroparna!

    MVH
    Marie

  • Tilda säger:
    2005-11-29 | 11:23:05
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se

    Hon marknadsförde sig inte alls. Lade ner för att det tog för mycket tid men inte betalade sig alls, när hon fick ett heltidsjobb. Sen tyckte hon att de var otrevliga ibland på Tjallamalla och drog sig för att gå dit...

  • Tilda säger:
    2005-11-29 | 11:24:37
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se

    Marie: Men jag tycker absolut att du ska satsa! Stort Lycka till!!

    Jag har peppat henne lite nu, så kanske syr hon snart igen. Sagt åt henne att kolla upp hur Rookies funkar och hur dyrt det är att ha en bra agent.

Kommentera inlägget här: