At our best behavior

Spöken och vackra bilder på slottet.

Kategori: Jobb

Dag två av plåtningen, igår, började lika tidigt. Och eftersom jag inte alls gick o la mig den tid jag hoppats var jag ganska trött igår, men är tröttare idag fast jag sovit massa timmar. Slocknade före elva och Pojkvän väckte mig vid tio.

Det gick bättre den andra dagen. De valde att plåta med film istället för digitalt, så ingen dator kunde strula och kameran skötte sig bättre. Old school funkar ofta bäst. Hann ta 6 bilder! Det är ganska svårt att se på polaroiderna men jag tror att de blev så vackra. Fotografen är så himla duktig. Ljussättningen och hur hon plåtar gör att alla bilder blir så intressanta.

Yana Karpova heter modellen. Håll utkik efter henne under nästa säsongs visningar för hon kommer säkert att gå många av dem.

Jag åkte och köpte mat på samma Kinarestaurang. De hade den godaste kinamaten jag ätit på länge. Smal slingrig snömoddig/isig väg och stoor van med dåliga däck är inte en underbar kombination, så jag körde tantsakta och var glad när jag kom tillbaka utan att ha hamnat i diket.

Tydligen spökar det på slottet. Hörde några storys av en tjej som filmat därute. Även mannen som låste upp åt oss sa att det fanns två spöken där, men att de bara tyckte det var roligt när det hände något på slottet. Dock hade en man blivit "slagen i magen" på väg upp för trappan till andra våningen, men han hade inget där att göra. Den perfekta vakthunden - ett spöke. Jag frågade tyst spökena om de kunde ta hand om oss när vi var hos dem, så de inte skulle känna att vi var inkräktare. :) Vi märkte ingenting alls, men stylisten ville helst inte gå till korridoren med toaletterna själv och det var ganska spooky att gå genom alla mörka tomma rum ensam på kvällen.

Nu får jag vänta ända tills februari innan jag får se hur bilderna blev i tryck. Vill se nu.

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2006-06-05 | 14:02:24

    va fan de måste va en bild på spöken din cp

Kommentera inlägget här: