At our best behavior

Stella-shopping

Kategori: Nytt i garderoben

Var såklart och trängdes på H&M idag. Syster Yster och jag var på plats utanför butiken på Hamngatan strax före halv tio. Det var verkligen kaos, men faktiskt lugnare än när Lagerfeld såldes. Egentligen spelade det nog ingen roll när man kom och ställde sig i kön. Det som hängde framme tog slut så här fort *knäpper med fingrarna*.
Men flera ställningar rullades ut och då var det bara att hänga på och leta rätt på sin storlek så snabbt man kunde. Man kunde också glida runt i butiken och byta storlekar och plagg. Sen i provrumskön fanns ju det som andra valt bort och det som städades upp från hörn av butiken där andra provat. Hade till slut det vi ville ha, det vi kunde tänka oss och det jag lovat att köpa till en kompis. Det var väldigt trevlig stämning där i kön. Hjälpsamt och glatt. Hur ofta pratar man med varandra över huvud taget i en provrumskö annars?

Jag ville ha en svart kjol, och/eller en tulpankjol så att passa på att köpa en från Stellakollektionen kändes perfekt. Jag hittade bara den svarta tulpankjolen i 40 och 44, men syster hade klippt en 42:a till mig, gulle. Jag ville ha något som var mera tydligt från Stella för H&M så jag köpte en vit t-shirt också.
Johanna hade önskat att jag skulle köpa stora koftan och en blå byxdress till henne. Hade flax på båda. En korg med koftor rullade mot mig så jag haffade en XS innan de kort därefter bara var en tom korg som rullades ut igen utan att ens ha nåt målet. En söt tjej hade en byxdress, i rätt storlek!, som hon bytte mot en kjol som syster inte ville ha.
Syster själv köpte efter att ha prioriterat bort en del annat det röda linnet och svarta strassbikinin.

Vi var nöjda och glada, men hade också spenderat nästan två timmar inne i butiken när vi väl gick. Sick!

Johanna mötte upp ikväll och var så nöjd att hon fick det hon "beställt". Hon skrattade åt att hon åkte till förorten för att möta sin "H&M-dealer".

Lillasyster hälsar att:  "det var en chockartad upplevelse för en bonnläpp som mig".  :-)

KOMMENTARER:

  • Y säger:
    2005-11-11 | 10:04:03
    Bloggadress: http://yspanarospekulerar.webblogg.se

    Kul att du hittade det du ville ha. Och kul att du bloggar lite, är lite smånberoende av din blogg :-)

  • Brita säger:
    2005-11-11 | 12:03:43
    Bloggadress: http://oldirtybrita.blogspot.com

    jag hade också flax men överköpte mig lite.
    ingen som är intresserad av en puderrosa trench?

Kommentera inlägget här: