At our best behavior

Förvånade miner, torkat spill och vuxenpoäng.

Kategori: Personligt

Festen blev lyckad. Hälften av de 40 vi bjöd kunde komma, precis som vanligt. Det var trevligt men festen tog slut tidigare än vanligt. Vid halv två var det bara två kvar, de som alltid sover över pga lathet. Annars brukar vi börja spela sällskapsspel vid tresnåret.

Det spilldes ovanligt mycket tror jag. Vitt vin i datarummet. Torka. Rött vin i halva köket. K tyckte att det verkade skojsigt att snärta till ett par hängslen, dock med vinglaset i samma hand, så det mesta som snärtades var rött vin. Torka. För att slippa diska så mycket hade vi köpt plastglas. Även champagneglas, såna med löstagbar fot. P satte ned ett sådant utan foten på bordet i vardagsrummet. Såg väldigt kul ut när han blev förvånad att det inte stod upp. Mera torka.

När jag bäddade extrasäng vid halv fyra kommer P släntrande med en tandborste i munnen. Jag anar att den är min och frågar om så är fallet. Då är det som att  han vaknar till och kommer på att han ju inte har med sig några sova-borta-prylar och att det förmodligen är så att det är min tandborste han använder. Lika förvånad min där.

I förmiddags ringer det på dörren. Det är en av festdeltagarna som gick vidare ut. Han har varit på klubb och nu tappat sina nycklar. Han verkar inte förstå hur det kommer sig att jag har morgonrock och varför festen är slut. Han undrar vad klockan är och när jag säger att den snart är tolv tittar han bara på mig så länge och med så stora ögon ögon att jag skrattar högt.

Låssmedar tar 850 kr en söndag...

Efter frukost med ägg, fil med crunchy, corn flakes eller vanlig musli och mackor med ost, marmelad, skinka, keso och grönsaker samt ett valfritt äpple kollade vi på American beauty. Nyss diskuterade jag och Pojkvän om det är tråkvuxet, nördigt eller bara hemtrevligt att kunna bjuda 2-3 personer på riktig frukost utan att det blir tomt i kylen. Eller ens ha sån frukost hemma. Detsamma gäller för alla stora, gröna, levande växter vi har som alla kommenterar "ni har typ en djungel".  Det är ju många vuxenpoäng, men jag tycker att det är trevligt.

KOMMENTARER:

  • Andrea säger:
    2005-10-23 | 22:07:58
    Bloggadress: http://andreagoesstockholm.blogspot.com

    Ang frukost: vuxet OCH hemtrevligt. Ett tomt kylskåp är ju bara deprimerande. Har aldrig förstått mig på folk som bara har en flaska ketchup i kylen, trots att jag inte är särskilt hemtrevlig av mig i övrigt.

  • Louise säger:
    2005-10-23 | 22:37:39
    Bloggadress: http://alltljuspamig.blogspot.com

    Hemtrevligt, absolut!

  • Louise säger:
    2005-10-23 | 22:39:54
    Bloggadress: http://alltljuspamig.blogspot.com

    Vad kul förresten med en fest där inte alla går ut, utan är kvar. Något sådant som jag är sugen på just nu, förfesterna är nästan alltid roligast och även om jag gillar att dansa känner jag mig lite trött på krogen, iallafall här i Karlstad..

  • sofie säger:
    2005-10-24 | 07:24:15

    att kunna bjuda på frukost utan att kylskåpet blir tomt är absolut vuxenpoäng o ngt ni borde vara stolta över! ska nog också bjuda några på frukost någon gång. blir lite roligare morgon då! ( : (dock kommer nog mitt kylskåp bli ganska tomt efteråt. tss.
    skoj med fest iaf! ha en toppenbra vecka!

Kommentera inlägget här: