At our best behavior

Gala?

Kategori: Personligt

Ikväll ska vi gå på "gala-premiär", Harrys döttrar av Richard Hobert.
Att gå på galapremiär kan ses som betalningen man får för att ens pojkvän jobbat så mycket att han somnar vid middagen, på toaletten, i soffan med gitarren som täcke eller i hängmattan med en bok över ansiktet efter att ha läst en halv sida.
Får väl se hur mycket gala det är över det hela. Jag har bara varit på två premiärer tidigare, Daniel Lind Lagerlöfs båda senaste. De har känts väldigt lite "gala". Men jag tror att den här kan vara lite mera påkostad. Jag tänker ha klänning iaf. Ett litet smolk i bägaren bara: Jag har en ilsken megafinne precis under näsan. Ont som fan gör den och den känns verkligen inte "gala".

Är lite ledsen att jag kommer missa Filip och Fredrik. Varför kan man inte få allt? Tydligen sänds inte Grattis världen i repris. Dåligt, dåligt!

KOMMENTARER:

  • Andrea säger:
    2005-10-18 | 00:28:22
    Bloggadress: http://andreagoesstockholm.blogspot.com

    Galapremiär låter åtminstone glammigt, hoppas att det var det också. Själv hoppas jag på att få gå på nån fest med snofsig dresscode så att jag kan få ha en snygg klänning på mig, men det ser inte ut att bli nåt. Lika bra för ekonomin.

  • Monica P säger:
    2005-10-23 | 21:00:28
    Bloggadress: http://monicasdagar.blogspot.com

    Jag var oxå på galapremiären....men så mycket gala var det väl inte =)
    Visserligen var det som bjöds efteråt gott.
    Jag tillhör den lilla skara som tycker att filmen är bra.

Kommentera inlägget här: