At our best behavior

Inte gala! Men rolig efterfest.

Kategori: Personligt

Det var inte så mycket gala igår. Röd matta, lite fotografer, vin, choklad från Lindt. Men ändå bara en vanlig biokväll på Röda Kvarn. Varför heter det galapremiär. Borde väl räcka med bara premiär. Ditributörsprat, producentprat, blommor till skådespelarna, teamet får ställa sig upp på sina platser. Applåder efter alla. Sen filmen.
Väldigt fint foto, mycket bra skådespelarinsatser, svåra frågor, lite bergmansk dialog, dramatisk musik, kort slut som förklarar allt. En helt ok film.

Sen var det buffé inne i östermalmshallen med tända ljus och mera vin. Pojkvän minglade med gamla kollegor, har nog jobb för vår och sommar. Skönt. Jag samtalade med de vid bordet. Det var stillsamt trevligt.

Sen vidare för "efterfest" på Sturehof. God drink, roligt och underhållande sällskap. Typisk kommentar: Modemänniskor är gräsliga - fälld av en designer och kostymör. Möjlighet till tjejhångel, men kände mig slightly obekväm med att hon uppenbarligen tog betalt av män. Så berusad var jag inte, tyvärr.

KOMMENTARER:

  • Jonna säger:
    2005-10-19 | 23:16:47
    Bloggadress: http://www.kazaanmjao.webblogg.se

    Nyfiken... Hur var filmen?

  • Tilda säger:
    2005-10-20 | 22:27:36

    Så som jag skrev...
    Jag tycker ofta att det är svårt att tycka till om en film som min pojkvän jobbat på. Då har jag hört så mycket om filmen då den spelades in.

    Tex: I "Hans och Hennes" så ska Jonas Karlsson klippa gräset... då tänker jag på hur det var min pojkvän som klippte den där ytan som Jonas Karlssons karaktär ska ha klippt, och hur gräset var så högt och tjockt att gräsklipparen bara dog om man inte lyfte upp den var 10:e cm.
    När Johanna Sällström sitter på toaletten vet jag att den står i en hall i huset och inte i ett badrum.

    I Miffo tappar "Carola" en gulddildo framför "Jonas Karlssons mamma". Då vet jag att den gick sönder i typ första tagningen, så en runner skickades iväg för att "köpa alla gulddildos de har på lagret".

    Saker som distraherar från den vanliga filmupplevelsen helt enkelt.

Kommentera inlägget här: