At our best behavior

Kulturfredag

Kategori: Allmänt

                                            

Igår hade jag och Pojkvän en mycket trevlig och mycket kulturell dag tillsammans med våra vänner K och R. Vi skulle mötas vid bron över till Skeppsholmen.

Väl där kom jag på att Fashion Futures just öppnat på Nationalmuseum. Fashion Futures är en modedesign-tävling för studenter och årets tema "Nya samspel: Mode, Konst och Teknologi". Plaggen av Sveriges 10 finalister ställs ut på dockor bredvid statyerna på plan 2. Ganska skojig placering. Nya samspel... Fri entré

Därefter gick vi över bron till Östasiatiska museet och tittade på Japansk tatueringskonst. Coola helkroppstatueringar. Fri entré.

Efter en dyr fika på Moderna Museet tittade vi på deras utställning med svartvita fotografier av Diane Arbus, Lisette Model och Christer Strömholm. Intressant! Entré 60 kr

Tatuering av Horiyoshi III, Fotad av Juan Puente. www.ostasiatiska.se
Fotografi av Christer Strömholm. www.modernamuseet.se
Plagg av Sandra Karlsson och Helena Karlsson.
www.nationalmuseum.se

Dagen avslutades hos K och R med vin, klyftpotatis, grekiska järpar, ztatziki och passionsfruktsmousse. Otroligt gott. 

Är man beroende när man måste "kolla till sin blogg lite snabbt när datorn ändå är på" när man är hos sina vänner?

KOMMENTARER:

  • Jonna säger:
    2005-10-16 | 20:26:02
    Bloggadress: http://www.kazaanmjao.webblogg.se

    Vilken härlig dag! Och du, ja, man är beroende... Men det gör inget. You are not alone.

  • Tilda säger:
    2005-10-16 | 20:38:38
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se/

    Jonna: Ok. men skönt att det inte bara är jag då.

    Ser att det på bl a din blogg står antal besökare idag, inte bara totalt. Hur ställer man in det???

  • Jonna säger:
    2005-10-16 | 22:00:04
    Bloggadress: http://www.kazaanmjao.webblogg.se

    Åh, nu ställer du frågor jag inte kan svara på... Men jag ska kika lite bland mina inställningar och se om jag kan komma på det. Jag återkommer!

Kommentera inlägget här: