At our best behavior

Min högst personliga recension av ELLE Lyx

Kategori: Tidningar

23226-166
Köpte nya ELLE Lyx för att se vad det var för något.
3 av 4 modejobb är inköpta. Tråkigt. Det av Peter Gherke och Lisa Lindqwister är skitsnyggt. Fina bilder med Mona Johanneson, intressant miljö och ljus. Även beautybilderna på Elsa Hosk av Jimmy Backius är snygga. Gillar fräknarna! 
Men de andra, inköpta: Eeeew. De känns lite daterade. Dyra kläder, javisst, men snygga, nej. Inte så roliga modeller, faktiskt riktigt fula på flera bilder. Lite rysk feeling, men inte så som är inne nu, utan bara smaklöst hooker-aktigt.
Och, precis som i Glamour, reklam som redaktionellt material, "Lexington och ELLE interiör i samarbete". Sådär alltså. Den där amerikanska looken är inte min grej.
Jag är inte så impad av lyx och "den spännande värld som de flesta av oss inte lever i" så jag tillhör väl inte den primära målgruppen för ELLE lyx. Jag gillar vanliga ELLE klart mycket bättre, både texterna och modet. Jag är med andra ord inte överförtjust, men jag kommer säkert köpa tidningen nån gång igen.

KOMMENTARER:

  • Linda säger:
    2005-10-26 | 12:30:37
    Bloggadress: http://iabloggar.blogspot.com

    Medhåll! Tjuvläste lite i Lyx på Pressbyrån, men den kändes sådär. Gamla hederliga Elle slår högre! :)

  • Lisa säger:
    2005-10-27 | 12:36:49
    Bloggadress: http://ommigochannat.webblogg.se/

    Tack för recensionen! Jag har gått och fnulat på att köpa tidningen men har nu bestämt mig för att låta bli. Finns andra saker att göra av med pengarna på...

  • Sofie säger:
    2005-10-27 | 14:46:46
    Bloggadress: http://sofiesdagar.webblogg.se

    Håller med... det är väl alltid kul att bläddra och jag fick min hem i lådan - men denna kunde jag lika bra varit utan!

Kommentera inlägget här: