At our best behavior

Och lång färd hem på natten.

Kategori: Jobb

Det blev verkligen en lång dag, och natt, igår. Halv två kom jag hem. Men det hade jag räknat med och då känns det inte jobbigt. 
Fotografen plåtade digitalt. Det är verkligen smidigt. Utan en massa pollar (polaroidbilder). Istället ser man i hans dator hur bilderna verkligen blir. Miljön var "magnifik", töntigt ord, men så beskrivs den bäst. Vi var på ett slott med prålig interiör, utanför Stockholm.
Modellen som gick att boka var inte deras förstahandsval. Hon hade dålig hy, var egentligen lite för stor för provstorlekarna och det största problemet (bokstavligen) var att hon hade alldeles för stor byst. Minst en D-kupa. Alltså var det endel kläder som absolut inte funkade att använda och det var tråkigt.
Dagen innebar ganska mycket väntan för mig. Stryka. Hjälpa modellen av och på med kläder. Lite smakråd när stylisten ville ha det. Stämningen var lite tryckt eftersom alla fick kämpa så mycket med att få modellen och bilderna snygga. Så jag höll mig på avstånd, det var lugnast så och stylisten ville ha det så. Annars kan man stå i bakgrunden och kolla. 
Jag hade köpt med mig nya numret av Elle och det fanns vindruvor. What else can you ask for?!
Det blev iaf väldigt bra bilder. Modellen, miljön, kläderna och ljuset. Snyggt!

Självklart fick jag vänta 28 minuter på min tunnelbana sen när vi kommit tillbaka in till stan. Först då kändes det lite jobbigt. Men hey, jag slapp åka nattbuss! Och jag köpte en Daim i automaten. Det fick man.

Kommentera inlägget här: