At our best behavior

Outfit vs. kläder

Kategori: Mode

Jag funderade på en sak idag. Carreca tycker att ordet "outfit" är töntigt, eller nåt, och förespråkar att man ska använda ordet "kläder" eller "klädsel" istället. Men i min fundering dök en tanke upp.

Vissa människor har "kläder" på sig, medan andra faktiskt har just en "outfit".

Min kompis Johanna har sällan bara "kläder" på sig, utan ses för det mesta i en "outfit". Om jag ska försöka förklara... När allt passar ihop, plagg och accessoarer bildar någonting tillsammans. Liksom säger någonting om personen som bär dem. Eller signalerar en viss stil.

Jag trivs väldigt dåligt i "kläder". Om jag för enkelhetens skull nån gång, när jag ska jobba eller så, tar på mig jeans och t-shirt, känner jag mig obekväm och tråkig och lite naken hela dagen. Med en "outfit" känner jag mig påklädd och välklädd.


KOMMENTARER:

  • Hilda säger:
    2005-10-28 | 07:21:22
    Bloggadress: http://livingforfashion.webblogg.se

    Det där har du rätt i, själv så tror jag att jag varierar mellan outfits och kläder..:)

Kommentera inlägget här: