At our best behavior

Ursäkta att jag ringer och stör...

Kategori: Jobb

Idag har jag jobbat på kontorsjobbet. Skrivit årsbokslutsbilagor och fakturor. Inte spännande. Nu kommer det dröja typ två veckor innan de behöver hjälp några timmar igen.

Fick lite panik över ekonomi/arbetsförmedling/a-kassa och hur lite jag jobbar som assistent nu. Så kollade ams.se mest "föratt". Och hittade ett sånt extrajobb som jag har tänkt att jag nog skulle kunna tänka mig, men inte hittat mera än i typ Varberg och Kalix. Som telefonintervjuare. Kvällstid och man verkar kunna styra vilka dagar man vill jobba.

Ringde dit, ska provjobba, sa att imorgon passar bra. Kom på sen att jag ska på middag imorgon, den är inplanerad sen länge och det vore kul att träffa alla som ska dit, dessutom är det en "betala tillbaka-middag" för alla gånger vi bjudit på mat. Men det verkar stönigt att ändra provjobbsdag. Åh. Suck.

Dessutom kom jag på att jag egentligen inte kan nån dag den här veckan... bjuden på nån fest som anordnas av Bon och Eton på onsdag och på torsdag är det white stripes-konsert.
Fuck! Why now. Känns som att jag har suttit hemma varenda kväll under hela hösten innan.

KOMMENTARER:

  • Y säger:
    2005-10-24 | 21:44:24

    Det kanske låter som ett bra extrajobb i praktiken, men i verkligheten är det hemskt. Okej, det är antagligen snäppet bättre än att vara telefonförsäljare, men nuförtiden ringer det så många av bägge sorterna att folk bara blir irriterade. Hoppas att du får timlön iaf...

  • Tilda säger:
    2005-10-24 | 22:02:21

    Såklart är det timlön. Har inga drömlika visioner av hur det kommer vara, det är väl bara att bita ihop och hoppas att jag hamnar hos någon som liksom jag tycker att det är roligt med undersökningar och statistik. Nån per kväll måste väl vara trevlig? Det var lättare att ringa ett samtal, än att gå till massor av butiker och få höra att nej vi behöver ingen personal. Får väl se hur länge jag står ut om jag blir erbjuden jobbet efter att ha provat.

  • Agneta säger:
    2005-10-26 | 07:11:13
    Bloggadress: http://atomflickan.webblogg.se

    Jag har jobbat extra som telefonintervjuare och visst, det är verkligen inte det roligaste jag gjort, men det ger ju pengar. Vissa kvällar är hemska då alla slänger på luren i örat på en, men eftersom man inte jobbar för provision som en försäljare gör det inte så mycket. Som sagt, det är inte så roligt fast som extrajobb eller istället för ingenting är det rätt ok.

  • Tilda säger:
    2005-10-26 | 11:34:42
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se

    Käns skönt att höra. Thank's for telling.

  • Sara säger:
    2007-02-12 | 16:58:12

    Var ute på nätet för att söka jobb och fick syn på din blogg. Jobbar numera som tfn-intervjuare och jag tycker inte alls det är så illa. Visst blir folk irriterade, men det är bara att skaka av sig. Jag tycker inte det är för mycket begärt att be ngn att svara på lite frågor. Tycker själv bara att sånt är roligt. Så du får gärna ringa till mig :)! Närå. Lycka till med jobbet!
    MVH Sara.

Kommentera inlägget här: