At our best behavior

Vin på "jobbet", härligt vänhäng och jobbigt filmkrönikan.

Kategori: Jobb

Returnerade sista påsen idag, ingen var på plats igår så den fick följa med hem. Men sen hade Tommy Hilfiger öppet hus på sitt presskontor idag. Kläderna var amerikanska. Kan inte säga så mycket mera, det är inte min smak. Men det var sjukt trevligt där. Jag var där ganska sent så de som jobbar med deras pr hade liksom lagt av proffessionalismen, på ett positivt sätt. Först spelade de lounge men bytte till gamla nostalgidängor. De som var kvar käkade chips och drack vin/öl och satt och snackade.
Jag blev kvar en stund och när jag gick lite lagom glad och lullig efter två glas vin kändes det onödigt att åka hem, så jag åkte till en kompis och hängde lite. Mycket trevligt! Käkade knäckemackor med ost och asgod marmelad som hennes pappa gjort. Plommon, rönnbär och mandel = kanon!

Kollade på filmkrönikan lite. Väderkvarnen (han som viftar med armarna) var ju inte med. Men däremot den där Maria vars recensioner saknar allt djup what so ever. "Åh vad kul för fantasin. Inte jättebra, men den får fyra stolar. Jag ger fyra stolar till allt. Hej vad stort jag ler. Jag är hysterisk. " AAaaarghh. (Jag är jätterädd att jag dömer henne bara för att hon är en liten tjej och det är lättare att ta killar på allvar. Jag som är feminist och allt. Ska ju hålla på systerskapet... men visst är hon ingen bra recensent??)
Och bara 1 stol till Bang Bang Orangutang. Den som jag trodde på. Ska se den ändå!

Min pojkvän bestämde efter förra gången att han ska sluta titta. Så jag köpte filmtidningen Ingmar till honom när han fyllde. Får hoppas att det är lite mindre yta i den.

KOMMENTARER:

  • Lisa säger:
    2005-10-14 | 17:08:05
    Bloggadress: http://ommigochannat.webblogg.se/

    Åh, din krönika har blivit lite som Ebbas. Läser den och tänker att det är jag som har ett roligt jobb och det är det ju inte. Det är ju du. Eller egentligen tycker jag just nu att alla heltidsjobb verkar roliga eftersom jag själv bara har ströjobb.

  • Tilda säger:
    2005-10-14 | 19:48:44

    Men jag har ju inget heltidjobb. Det är i allra högsta grad ett ströjobb. Några dagar här och där. Igår var det ju ingen som betalade mig lön, då jobbade jag ju typ för mig själv, och lite för hon som jag assar. Jag har ett till jobb som är extra då och då. Men behöver ett till...

    Aaaaah. Är jag som Ebba? Vill inte. Ska ta detta som en varning och bättra mig.

  • Lisa säger:
    2005-10-14 | 22:54:02
    Bloggadress: http://ommigochannat.webblogg.se/

    Ok, jag kanske missuppfattade din jobbsituation. Men det låter kul om det när du skriver.

    Och jag menade inte att du var som Ebba så, utan mer att det är kul att läsa om vad andra gör på sin roliga jobb. Om jag säger som så, alla bloggar jag har läst om mode har varit Ebbakopior(och därmed ganska trista) utom din, det är därför jag läser den. Så du behöver inte bättra dig!

  • Tilda säger:
    2005-10-15 | 21:24:44
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se/

    Jaha. Ok. Vad bra.

Kommentera inlägget här: