At our best behavior

Dagens val från Pojkväns garderob + god middag

Kategori: Val från garderoben

Jag har varit en slacker i helgen med stora Levisjeansen och en mossgrön hoodtröja med rött tryck, köpt på Portobello. Skönt men inte så mycket fashion. Pojkvän däremot har varit skitsnygg. Helt utan min påverkan.

Idag i:
Kritstrecksrandiga Cheap Monday-jeans
Vit tee med broderat tryck i Rött, gult och grönt, Acne (köpte på Judith Second hand)
Svart ganska glesstickad kofta, Pour Homme
Svart skinnjacka, HM
Svarta Converse

Igår hade han samma jeans men i kombo med idel HM-plagg
Grön tee med vit text
Svart collegejacka med huva
Svart Skinnjacka
Svarta Blundstones, Granngården

Helgen har förutom kräftätandet i fredags (inte kräftskiva, mera en gettogether, mkt trevligt) inkluderat ännu en fika på berget och Kalle och Chokladfabriken på bio. Idag har jag varit duktig och sytt om två påslakan till ett stort, 2,40 brett, tom tillverkat och sytt fast knytband i nederkanten. Bara 3 par påslakan kvar...

Nu är jag proppmätt på goda köttfärsbiffar med kokos och massa lök i -även i såsen är det lök samt kokosmjölk och färska mixade tomater- med ris och rivna morötter till. Rekommenderas. Recept finns här. Vi brukar göra på vanlig blandfärs och ta lite mindre lök i smeten.

Nu tänker jag parkera mig i soffan med Sex and the City. (Inne på säsong 4 i boxen). Sen blir det Grattis världen med Filip och Fredrik. Kul fakta. En kompis till oss dejtade Fredrik när han fortfarande var "Fråga Fredrik-Fredrik" på Vecko-Revyn. Det var tydligen så att han hade behövt vissa råd själv...

Kommentera inlägget här: