At our best behavior

Goodiebags

Kategori: Allmänt

Expressen Fredag har listat innehållet på goodiebagen som stjärnorna på MTV-galan fick. Den bestod av en specialdesignad resväska i vilken man stoppat bl a Paul Frank-klockor, Gap-kläder, Ballerinaskor från Taryn Rose, solglasögon från Missoni, en årsförbrukning av Nestle-choklad, presentkort på solsemestrar och så vidare. Värde: ca 27 000 dollar.

Snacka om skillnad mot svenska goodiebags. Lite skillnad på gästerna också iofs. Kirsten Dunst, Jessica Simpsson m fl i Miami, och i Sverige; jag liksom. 

Goodiebagen man fick på Fornarinas visning innehöll parfymprov och tvättmedel från Grumme... men även ett "specialdesignat" linne och nya numret av Damernas Värld (som jag dock köpt precis innan för att läsa på vägen ut till Liljeholmen där visningen var...)

Cafe delade också ut goodiebags; skönhetsproduktsprover från Nivea och Hugo Boss, parfymprov från Dior, simpel väskpåse med snygga döskallen från Weekday, T-shirt från Umbro, T-shirt från Tretorn, Fluga från Filippa K. Bättre innehåll. Jag var inte på den festen, men stylisten jag jobbar med tyckte min pojkvän behävde prylarna bättre än hon.

KOMMENTARER:

  • hey säger:
    2005-09-06 | 10:31:52

    Kke kan fråga dig hur man blir just stylist eller ja, stylistassistent..? Vad har du för utbildningar osv?

  • Tilda säger:
    2005-09-06 | 19:32:40

    För att bli stylist börjar man som assistent. För att bli assistent hittar man en stylist som tycker att man är vettig. That's it!

  • Lillis säger:
    2005-09-06 | 21:56:53

    Hmm, en årsförbrukning på Nestléchoklad? Som om inte Kirsten Dunst skulle ha råd att köpa sin egen choklad :)

  • Linnea säger:
    2005-09-18 | 17:52:24
    Bloggadress: http://adolfinas.webblogg.se

    årsförbrukning på choklad- som om holllywood stjärnor äter choklad....

  • N säger:
    2005-10-09 | 21:15:17

    Hej!
    Hur blir man stylist? Finns det någon utbildning för det, eller räcker det att man har ett brinnande intresse för mode och diverse? ge mig tips SNÄLLA!

  • Tilda säger:
    2005-10-09 | 22:53:35
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se/

    Jag tror att det finns utbildningar i London och Milano. Dyra. Och jag vet inte om de anses vara bra.

    Sättet som funkar är att börja som assistent. Jag kollade i tidningar vilka som gjorde snygga jobb, sökte rätt på tel nr och ringde. Jag tror att jag hade ganska mycket tur som hittade nån att assa. Sen efter ett tag har man förhoppingsvis kontakter och kunskaper nog att börja jobba själv.

  • Trolleydolly säger:
    2007-07-24 | 15:23:19
    Bloggadress: http://www.glamourienaluminiumtub.blogspot.com

    Jag planerar min mans 40 års kalas och tänkte göra goodiebags för gästerna..googlade "goodiebag" och hamnade på din sida...Ha det gott. :-)

Kommentera inlägget här: