At our best behavior

Kort jobbdag

Kategori: Jobb

Började dagen på IKEA, åkte dit enkom för att köpa klädsäckar/klädöverdrag "SVAJS" och blev alldeles kall när korgen på spara och förvara-avdelningen var tom... det fanns dock flera ute på tag själv-lagret. Tur.

Sen har jag varit och hämtat lite kläder på två olika presskontor. Det ena har Fifth avenue shoe repair, Carin Wester och Nakkna bland annat. Otroligt mycket snygga plagg. Det hängde vårkläder där också, bl a från Carin Wester, och jag blev för Pojkväns räkning kär i en hel del. En kofta som fanns i randigt i bruna toner med mörk eller ljus botten var otroligt fin, den fanns även som en rolig väst i lång modell. Längtar tills jag får ta med honom och prova i butik. Tror att han skulle gilla dem, för när vi var på Tjallamalla sist fastnade han för en kofta ganska lik dessa men i höstkvalite, alltså tjockare garn. Stönigt att jobb och privat shopping diffar så mycket i tid, eller hur man ska säga.

Imorgon ska vi plåta!


KOMMENTARER:

  • Camilla säger:
    2005-09-26 | 22:34:07
    Bloggadress: http://merajag.webblogg.se/

    hej, jag måste bara fråga vad det är för spännande jobb du har?förstår att du är stylistassistent men vad och vilka jobbar du med? tack för en bra blogg! / camilla

  • Tilda säger:
    2005-09-26 | 23:06:09
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se/

    Just nu jobbar jag sedan någon månad med en jättetrevlig kvinnlig stylist. Hon jobbar mycket med tex Damernas Värld och Plaza, men gör också olika reklamjobb. Jag jobbar bara när hon behöver mig så det blir inte varje dag.
    Tidigare jobbade jag med en annan stylist som mest gjorde reklam. Då jobbade jag oftare även om det inte var jättemycket att göra.
    Det är roligare att känna sig behövd som nu, än lite ivägen fast man är tillsagd att komma in till kontoret som förut...
    Jag hoppas börja assa flera. Eller så måste jag ha ett nytt extrajobb, det andra tog slut i augusti när en tjej som varit mammaledig kom tillbaka.

  • Tilda säger:
    2005-09-26 | 23:06:33
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se/

    Och tack för berömmet. Det värmer!

  • Camilla säger:
    2005-09-29 | 19:01:18
    Bloggadress: http://merajag.webblogg.se/

    Det låter ju jätte spännande, det måste vara himla kul att jobba nära mode hela tiden. Hoppas att det går bra för dig framöver. Lycka till och ha det bra/ camilla

Kommentera inlägget här: