At our best behavior

Shoppat på jobbet.

Kategori: Jobb

Ännu en rolig dag på jobbet. Tjihu. Jag är så glad att den här stylisten ville jobba med mig. Hon är så himla trevlig och omtänksam. En stor förändring mot tjejen som jag jobbade med förut.

Köpt kläder till damdelen av reklamjobbet . Mest på HM, Zara och Topshop. Även plockat ungefär tusen strumpbyxor (ok, liten överdrift) på NK för att låna på rekvisition. Sen köper man de man använder, bra grej! Har nog ändå gått över budget. Men vi har köpt för mycket så vi får ju göra returer på det som inte används. Fick berättat för mig om "den gamla goda tiden" när budgetarna var hööga och man typ fick behålla allt... lät suveränt!
Nu är budgetarna låga, så att man egentligen inte kan göra nåt bra jobb och ibland måste kunden behålla allt som används, för redovisning eller nåt. Verkar inte vara så på det här jobbet, pojkvän fick några strumpor igår, bla ett par Burberry som kostade 149 kr och han aldrig skulle köpa annars.
Får se vad som händer imorgon när damplåtningen är klar... Synd bara att jag är långt från modellstorlek. Inte bara synd förresten, jävligt surt faktiskt. Men fick fina armband från HM, i rosa och blått. Som jag för övrigt ska limma på innan jag använder dem så att de inte trådar upp sig som det brunvitguldiga.
Sätter hundra spänn på att AD'n vill ha nåt som hon aldrig pratat om innan även imorgon, så jag förbereder mig på att åka från studion och hetshandla som igår. Och så spricker budgeten ännu mera.

Låter ju glassigt. Just nu känns det så också. Mycket beroende på att jag trivs med den nya stylisten.
Men. Jag har assat i ett år och det är första gången jag får någonting såhär.
Alla jobb är inte så roliga som det här att förbereda och plåta. Det kan innebära att bara leta barnskor på ingen budget alls. Eller så handlar det om fula kläder som redan är ihopsatta och då är assistentens enda uppgift att stryka.
Fast många jobb är såklart roliga. Shoppa till artist (inte så vanligt i Sverige dock), Modevisning (mycket jobb men jättekul), och Redaktionella jobb för tidningar (hoppas det blir mera sånt nu).

KOMMENTARER:

  • Sandra säger:
    2005-09-07 | 09:24:00

    Har precis hittat hit. Kul med en stylist som bloggar, och ännu roligare att det inte bara är om kläder som kostar multum, utan som passar min budget! Tack :-)

  • maria säger:
    2005-09-07 | 13:00:27

    hur får man jobb som stylist ass?

  • Cleo säger:
    2005-09-07 | 15:50:33

    Hej!Låter lite stressigt... Hur fritt får du välja? Om du nån gång ska välja örhängen kolla in denna sajt. http://karinjacobsen.com

  • emma säger:
    2005-09-07 | 18:02:42

    håller med, ditt jobb verkar stressigt men väldigt kul. har du någon speciell utbildning eller hur blir man stylist(assisten)?

Kommentera inlägget här: