At our best behavior

Shoppinghelg + ganska bra restaurang

Kategori: Nytt i garderoben

Min syster och hennes pojkvän har varit på besök i Stockholm över helgen, men kom redan i torsdags kväll. Jag var ledig i fredags så jag gick med dem på stan hela dagen. Och igår tog vi med min pojkvän också för ännu en dags shoppande. De tre har handlat hur mycket som helst, men själv har jag varit väldigt måttlig! Jag tycker dock att det är lika roligt att shoppa med någon annan.
Fredagen spenderades i city, och igår började vi på söder med Tjallamalla, Grandpa och Nakkna. Sistnämnda hade tyvärr inte fått in några höstnyheter ännu.
Det var faktiskt trevligt med lite privat shopping efter en veckas jobbshoppande.

Min pojkvän köpte en jättefin svart stickad kofta från Pour Homme till halva priset (1.499 kr ord. pris) på Gravy of Solo. En svart skinnjacka, i sån rockig kort modell med muddar, 1000 kr på HM. Egentligen kanske det är coolare med en secondhand-skinnjacka, men om man hittar en på HM är det ju onödigt att leta efter en likadan!? Mörkblå och kritstrecksrandiga Cheap Monday-jeans. Samt 2 tee's och en vit skjorta som han vill ha till sin smala svarta slips.

Syster Yster och hennes pojkvän slog på stort, men de skulle också uppdatera garderoben för hela hösten.
Hon köpte 3 par jeans, bl a svarta Cheap Monday med dragkedjor och ljusa Levi's Twisted. En röd mössa med lurv från Svea. Ett par rosa/brun rutiga Vans. 3 linnen och 3 tröjor på HM, bland annat den smutsrosa polon med gigantiska armar. En svart snygg och enkel hood med den lilla döskallen, samt en svart t-shirt med deras stora tryck i vitt, Cheap Monday. Slutligen en jättesöt brun/svart randig omlottkofta i kort modell från Topshop.
Han köpte också Cheap Monday-jeans, Snygg rutig skjorta i röda toner med bruna armbågsförstärkningar från Zara, och en väldigt snygg grön jacka på HM. Plus keps, skärp, skor, 2 tröjor och 2 tee's  i olika affärer.

Och jag som inte skulle köpa något alls hittade ändå en stickad väst från HM, mullvadsfärgad med vita och senapsgula garnbroderier i nederkanten. Men eventuellt ska jag un-shoppa den (tack Anna och Mel E för ordet) för den är ganska tråkig ändå. Och sen väldigt oväntat så spontanköpte jag ett par jeans. Levi's twisted i jättesnygg tvätt.
Men en jobbig sak. Butiken delade ut Vecko-revyn när man köpte jeans. Den innehöll en rabattkupong på 150kr på valfria Levi's-jeans...Otroligt tarvligt! Väntar dom sig att man ska köpa ett par till då eller??? Ska gå tillbaka i veckan och kolla upp det där!

Igår kväll åt vi god middag på Lokal på kungsholmen. De serverar goda smårätter, 3 st för 199 kr. Lite som på Restaurangen, en annan favorit som är lite bättre men dyrare.

Då valde jag från garderoben:
Grön Kofta, Zara
Vit blus med knyt, Zara
Blå jeans, Acne
Gröna skor med klackar, Topshop
Örhängen med vita, ljusgröna och mörkgröna plastprismor, Portobello Market i London

KOMMENTARER:

  • Susannah säger:
    2006-02-09 | 17:27:14

    Hej! Undrar vart du köpte dom rosa - brun rutiga Vans skorna. Har letat och letat... maila gärna svar! Susannah

  • Tilda säger:
    2006-02-09 | 23:24:29
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se

    Det var min syster. Hon köpte dem på nån av de sportiga butikerna på Norrlandsgatan tror jag. Men observera att det var i september. ;)

Kommentera inlägget här: