At our best behavior

Tittat lite på tv

Kategori: Allmänt

Tittade på snabbgenomgången av kvällens idol-aspiranter. Såg ju bara kort men det såg ut som att deltagarna hade helt ok kläder på sig. De hade fått behålla sin stil på nåt sätt. De såg stylade ut, ja, men ändå av någon med koll. Jag tittade högst sporadiskt på Fame Factory, men jag har för mig att där kändes alla så dokusåpa slash schlager. Känns det inte som att Idol har hittat en väldigt mycket bättre stylist?

Såg även Filmkrönikan. Herregud vad jobbigt det var att titta på de nya människorna. Det tog ett tag innan jag vande mig vid Emma Gjay's talfel men nu gillar jag henne råmycet. Hon har alltid en bra typ feministisk vinkel. Men hangupsen man får på dom här nya är ju extrema. Jag fattade inte av dom sa. Har de aldrig sett hur de ser ut framför en kamera?
Maria Kaneberg - Christ! Flyt! Mera flyt i snacket!
Andreas Degerhammar - Sluta vifta med händerna!
Helena von Zwigbergk - Det låter ju radio! 
Men det är lugnt, det blir nog bättre. Hon som var programledare för Sverige! förut lärde sig att titta rakt in i kameran och inte extremt mycket från sidan.
Dubbelrecensionen var också en besvikelse, det var ju inte nån dubbelrecension, bara två recensioner av samma film.

KOMMENTARER:

  • T säger:
    2005-09-23 | 09:08:56

    Vad skulle en dubbelrecension annars innebära?

  • Tilda säger:
    2005-09-23 | 10:15:21
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se

    Det brukade ju innebära att Emma och Orvar förde mera av ett samtal...

  • nick säger:
    2005-09-30 | 13:37:24

    Men vadå? Maria var ju jättebra. Såg kanske lite ovan ut men annars tycker jag att hon var bäst av alla de nya.

  • Max-Petter säger:
    2005-12-10 | 22:08:09
    Bloggadress: http://maxpetter.blogspot.com/

    Jo jag får nog hålla med om det du skriver om dubbelrecensionerna. Fast dubbelrecension är ju fortfarande bättre en en "singel"(?)recension. Attans att jag inte fick med det i min filmkrönikan-blogg. och nu orkar jag inte ändra. Får skicka vidare folk hit istället. =)

Kommentera inlägget här: