At our best behavior

Klädekvation

Kategori: Val från garderoben

Idag är jag hemma och pysslar. Iklädd oformliga rosa pyamasbyxor, Pojkväns t-shirt  och en grå tröja som jag köpt på H&M för ungefär 9 år sen... (pga av kyla i datarummet då det är flera grader kallare ute än igår och huset inte ställer om så fort, så bär jag även fleecevantar med avklippta toppar)

Igår hade vi en skön söndag; knallade upp till fiket som ligger i närheten, högt, med utsikt över mälaren. Satt i lä och käkade glass i solen. På hemvägen gick vi förbi Plantagen och köpte blomjord och lite nya gröna växter. Det var ju konstigt kallvarmt igår, så jag hade den härliga kombon ljust ärtgrön vårkappa, stora svarta solglasögon och en säckig mössa. Pojkvän sa att jag såg ut som en baglady. (En söt baglady då förstås, han är ju en fin kille, Pojkvän.)

Kan av detta konstatera: Jag använder mina snygga kläder för lite! Jag behövder komma ut på fler sociala tillställningar. Att köpa blomjord kan inte räknas som en sådan.

Iofs. Helt krisigt är det inte. I lördags var jag på födelsedagsfest med efterföljande utgång till Debaser. Då hade jag nya cremefärgade klänningen, lila strumpbyxor, blå kilklacksskorna och stor svart kuvertväska. Gick crazy där med färgerna, brukar ju alltid vara så färgkoordinerad. : )

Det var premiär för väskan jag köpte Myrorna för flera veckor sedan.
Om man inte haft användning för den fina väskan på så länge, då går man ut för sällan!?

KOMMENTARER:

  • Anna Krimskrams säger:
    2006-04-10 | 13:05:28
    Bloggadress: http://krimskrams.webblogg.se/

    Samma här, att gå till ICA i kjol är iofs kul men det vore roligare med fler fester. Iofs var det fest i lördags men då hade jag jeans.. :)

  • Tilda säger:
    2006-04-10 | 20:51:00
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se

    Anna Krimskrams: Precis. När det väl är fest får man inte till det och tar på sig nåt man har jämnt.

Kommentera inlägget här: