At our best behavior

Nu börjar man jobba med höstkläder

Kategori: Jobb

I onsdags jobbade jag med stylisten som jag assade i höstas. Mycket trevligt, eftersom vi inte setts på ett tag.
Hon skulle plocka grejer till två olika herrjobb. Det var en soft dag. Vi snackade skit och passade på att titta på höstkollektionerna även för dam hos Acne och J.Lindeberg när vi valde herrplagg till plåtningarna. Såg mycket snyggt ut. Senapsfärgat blev jag lite sugen på. Klänning i brun nappa, kan det vara nåt kanske?
Jag var nog mest med som sällskap : ) men jag bar påsar, ringde och bokade tider, höll i hunden som fick vara med på eftermiddagen, och var allmänt stöd.
Vi var även på ett ställe som hyr ut och säljer bröllopskläder och dylikt. Har nu lärt osss hur man knyter en fluga, att traditionen bjuder att man har frack om man gifter sig efter kl 15 och "morning coat" om det är förmiddagsbröllop.

På kvällen hade Hugo Boss öppet hus och visade sin höst, och bjöd på vin. Vitt vin, kex, parmesanost, physalis och vindruvor = klockren middag... Det var trevligt, avslappnad stämning med diverse tidningsmänniskor. Hittade en urfin klänning. Svår att förklara, om möjligt ska jag visa bild så småningom.

KOMMENTARER:

  • Konsten Att Vara säger:
    2006-04-16 | 17:27:26
    Bloggadress: http://konstenattvara.blogg.se/

    Lät som en nice dag!

  • Cicci säger:
    2006-04-16 | 17:47:53
    Bloggadress: http://ciccicicci.webblogg.se

    Låter som en rätt kul dag! Kul att få kolla på höstkläder, trots att våren knappt är här...

  • Tilda säger:
    2006-04-16 | 20:43:23
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se

    Det var en perfekt dag. Så skulle alla dagar vara. Utan stress och strul.

    När vi sagt hejdå hade visserligen stylisten några nervösa timmar då hon inte visste om modellen hon ville ha skulle gå att boka, pga av flygbiljettsstrul från hans agents sida. Men det ordnade sig.

Kommentera inlägget här: