At our best behavior

Sminktips från proffsen.

Kategori: Produkter

Inspirerad av sminkdamerna på reklamjobbet köpte jag häromdagen en foundationpensel. Ett ganska trevligt verktyg!
Men jag ska nog köpa någon annan foundation när den från Nars tar slut, den är så pudrig och svår att jobba in. Den som skulle vara så naturlig med lite puder?
Provade deras Color clone från Helena Rubinstein, den smälte ju liksom in i huden. Kan kanske vara så att den ljusaste färgen, Shell?,  ändå är för mörk på mig. Tyckte att Max Factor funkade bra så jag kanske går tillbaka till det billiga alternativet. Dyrare är inte alltid bättre.

Fick tips på hur man bäst använder solpuder också. Jag är helt novis då jag faktiskt aldrig använt det.
Man ska absolut inte "köra runt lite" och ha det på kinderna. Utan tvärtom, rama in ansiktet. Börja i pannan och fortsätt ner på sidan av ansiktet, och på sidan av halsen och  ganska långt bakåt, men inte framåt. Och så längs hakbenet. Lyckas man göra detta riktigt så framhäver det verkligen ansiktsdragen. Jag ogillar glittriga produkter och har därför använt ett mörkt vanligt puder nu när jag gjort det här själv. Det funkar kalas.

Till sist hade vi lite kurs i att lägga ögonskugga. Jag gissar att de flesta kände till basic-kunskapen lägg skuggan utifrån och in. Jag har alltid lagt åt andra hållet dock, och aldrig fått det helt bra. Man vill ju ha det mörkaste i utkanten men absolut inte för långt ut.

KOMMENTARER:

  • Isabel säger:
    2006-04-11 | 23:02:16

    Kul det där med att rama in ansiketet, det hade jag ingen aning om. Ska testa first thing in the morning!

  • frida säger:
    2006-04-12 | 06:23:49

    Ska också prova att lägga solpudret på det sättet. Vet du ngn bra fuktivande foundation som ger ett ganska matt resultat?

  • Elin säger:
    2006-04-12 | 22:29:04

    jag använder alltid foundationpensel och det jättebra tycker jag, det är roligare att lägga på också, känns om man målar!

  • Tilda säger:
    2006-04-13 | 18:22:49
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se

    Isabel, frida: Let med know hur ni tyckte att det funkade!! Ang. foundation; tyvärr är jag inte rätt person att fråga när det gäller produkter... ledsen!
    Elin: Precis! Som om man målar. Har också tänkt det.

  • Maud säger:
    2006-06-29 | 14:49:35

    Hej,
    Är du nyfiken på att pröva vårdande makeup i forma av mineral makeup från Monave. Maila [email protected] så berättar jag mer. Vill prova så finns jag i Stockholms området.

  • Lisa säger:
    2007-02-22 | 22:18:42
    Bloggadress: http://www.sminktips.nu

    Bra tips, tack!

Kommentera inlägget här: