At our best behavior

Vill ha Italien-tips!

Kategori: Personligt

I sommar blir det förmodligen en resa till Italien. Det lutar åt Toscana och Umbrien. Surfar runt efter mysiga B&B nu. Åh. Längtar bort.

Jag blir jätteglad för alla tips jag kan få! Boende, restauranger, sevärdheter, outlets...

Update:
Skitbra. Tack för tips.

The Mall - check
Florens - check
San Gimignano och Siena - check
Lucca - check
Bo på vingård - check

Mera!

Om någon har namn på mysiga men inte alltför dyra vingårdar, och även Bed & Breakfast så vore det kanon. Det finns ju så många... Det är lite pensionärsvarning på oss när vi reser, så långt ut på landsbygden är bättre än nära en stor stad. : )

KOMMENTARER:

  • EMMA säger:
    2006-04-10 | 16:01:35

    Missa inte Florens ("huvudstaden" i Toscana) med en massa grymma barer, glass, pizza, bra shopping men stan är också full av turister! Hyr bil & ta dig runt till San Gimignano, Siena och Lucca. Utanför Florens ligger en grym outlet, "The Mall" med all lyx till 70% rabatt. Kolla upp!

  • Linnea säger:
    2006-04-10 | 17:01:51

    ska man till toscana ska man bo på en vingård! så underbart, och en utmärkt chans att lära känna invånarna! florens får inte missas och inte heller sienna! gosh jag älskar italien!

  • Lisa säger:
    2006-04-10 | 18:22:26
    Bloggadress: http://ommigochannat.webblogg.se

    Åh, jag har längtat efter att göra en liknande resa väldigt länge! Toscana är ju bland det vackraste som finns. Jag ska se till att hålla koll på alla tips du får och blir förhoppningsvis så inspirerad att jag kan komma iväg dit i år jag också.

  • Tilda säger:
    2006-04-10 | 20:46:48
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se

    Emma: The mall ska jag verkligen försöka komma till.
    Linnea: Någon särkild vingård som du vill tipsa om?
    Lisa: Gör det. Och om du ramlar över tips själv får du gärna ge dem vidare till mig!

  • fruitcocktail säger:
    2006-04-10 | 21:34:49
    Bloggadress: http://fruitcocktail.webblogg.se

    Åhh din lyckans parmesanost!! Toscana är mitt paradis på jorden. Sist jag var där hyrde vi ett hus (vi var många som delade) i närheten av Grosetto (sorry för felstavningar)i en liten by som heter Manciano (tror jag det var, är senil). Vi åkte runt till alla små bergsbyar, badade i dom där illaluktande källorna och hittade egna klippor vid havet där vi solade och badade. Är så dålig på alla namn men självklart är ju alla byar och städer som nämnts riktigt fina! Glöm inte heller Pisa, har bott där en en sommar som barn.
    Njuuut av all mat och vin oxå;)Jag skulle oxå åkt dit om jag eller pojken hade körkort!

  • Tilda säger:
    2006-04-10 | 23:31:32
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se

    fruitcocktail: Haha. Jaaaa. Det låter perfekt. Egna klippor, det är så man vill ha det. *tittar på en karta* Manciano kan det kanske ha varit, ligger 3-4 mil från havet. Vi har båda körkort, men jag tror jag håller mig till att köra på landsbygden och så får han köra på motorvägar och i städer. Jodå, jag är mot gammaldags könsroller jag... ?! :)

Kommentera inlägget här: