At our best behavior

Carin Wester

Kategori: Runway

Kollektionen heter L'Arlésienne. På ett eller annat sätt handlar det om en fransk romantisk myt, om ett närmast existensiellt längtande och drömmande. Enligt "presspappret". Ord som vemod och sensuellt används. 

Detta lite luddiga plockades upp i helheten. Det romantiska fick rama in visningen, med vit spets, som - för att använda en musikterm - backdrop, och även på sidorna av catwalken. Och musiken var vemodig men sensuell, på franska.

Men för att använda ren svenska: Carin Wester har gjort en väldigt fin kollektion för vår/sommar 2007. 

Stylingen andrades lite 20-tal, och kanske lite 30-40 tal - jag är egentligen ganska dålig på vad som exakt är vad årtalen före 1950 - och ganska mycket konstnär med många luftiga plagg.
Alla kvinnliga modeller hade sjalar knutna om håret, mycket snyggt, och de manliga modellerna var prydliga med luftigt rentvättat hår. Både vackra Karl-Henrik och han med de fina ögonen gick. Tjejena hade platta nätta skor med snörning och killarna sandaler.

Kollektionen innehöll som väntat fina byxor, med höga midjor, med hängig gren och andra med puffiga fickor på utsidan, lite som på ridbyxor. Fickorna fanns även på kjolar. Sen fanns det såklart ett gäng gudomliga klänningar, bland annat några modeller i rosa/grått/vitt som jag föll för big time. En annan klänning, lite skjortklänningsaktig, i svart, hade samma framsida som baksida, och den lyckades se både avancerad och enkel ut på samma gång. Titta på massa bilder hos Eleonore.

Färgskalan var den som jag redan skrivit om, den som kommer bli the shit nästa säsong. Ljusrosa, ljusgult, cremigt, grått. Men Carin visade också en väldigt fin indigoblå färg.

Gulligast var att Elsa och pojkvännen gick ut hand i hand på finalen!

KOMMENTARER:

  • Anna Krimskrams säger:
    2006-08-18 | 12:07:38
    Bloggadress: http://krimskrams.webblogg.se/

    Åh vad kul när du skriver sådana här recensioner! Jag är nyfiken på färgerna, det låter verkligen som om det inte är något för mig - så jag kan bara bli positivt överraskad :)

  • Tilda säger:
    2006-08-18 | 12:48:53
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se

    Anna Krimskrams: Vad glad jag blir. Roligt att höra att mina recensioner uppskattas, för de får ju inte så många kommentarer, så det är svårt att veta. Jag tror vi vänjer oss vid de ofärgade färgerna!

  • AM säger:
    2006-08-18 | 19:45:08

    Ville bara säga att jag ocskå diggar dina recensioner, och övriga inlägg. Besöker din blogg med jämna mellanrun. Keep on writing! :)

  • Tilda säger:
    2006-08-18 | 23:08:34
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se

    AM: Åh det peppar så mycket! Tack snälla!

Kommentera inlägget här: